A megkérdezett cégvezetők és döntéshozók több mint 60 százaléka stabilan támaszkodik a céges weboldalára, mint elsődleges marketingeszköz, ennek népszerűsége ma már évek óta változatlan.
Nagy emelkedés tapasztalható a Facebook-hirdetések használatában
(minden második megkérdezett használ ilyet), amellyel párhuzamosan az tapasztalható, hogy a Facebook céges oldalakba vetett bizalom kissé megingott.
„Az eredmény logikus. A Facebook az utóbbi hónapokban olyan változtatásokat hozott be, amivel számos alkalmazás- és promóció típus használatát megtiltotta. Az organikus elérés ma már 6-8 százalék körül mozog, tehát a Facebook-oldal tulajdonosai még saját követői felé is csak úgy tudnak eredményesen kommunikálni, ha minden posztot kiemelnek, hirdetnek. Teljesen érthető, hogy egy alacsony közösségi média költségvetéssel induló cég nem fog százezreket abba fektetni, hogy releváns lájkokat gyűjtsön, akiknek majd utána hirdethet. E helyett
költségátcsoportosítást hajtottak végre a Facebook-hirdetések javára,
hiszen az gyorsabb eredményt hoz. Hosszú távon ez nem jó stratégia, de érthető a hazai kkv-k türelmetlensége" – magyarázza a kutatást készítő kkv-marketingstratéga, a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője, Miklovicz Norbert.
A TOP-10 marketingeszköz
1. Weboldal
2. Facebook-hirdetés
3. Kuponkedvezmény
4. eDM / hírlevél
5. Facebook céges oldal
6. SEO (keresőoptimalizálás)
7. Google Adwords
8. Upsell, termékkapcsolás
9. Céges blog
10. PR-cikk
Nagyot fejlődött még a kuponkedvezmények használata, amelyre magyarázat lehet az offline világ kuponőrülete (ma már minden nagyobb offline sajtó és bevásárlóközpont) kuponkedvezményt is indít, nem beszélve az online marketing eszközök (például weboldal elhagyásakor felugró ablakok) térhódításának, amely a kuponkedvezményekkel párosítva bizonyulnak hasznosnak.
A TOP-10 offline marketingeszköz
1. Prospektus, katalógus
2. Szórólap (kampányhoz kapcsolódó)
3. Reklámújság sajtóhirdetés
4. Kuponkedvezmény (nyomtatott)
5. Rendezvényen való kiállítás
6. Hűségprogram, törzsvásárlói program
7. Networking
8. Telemarketing, hideghívás
9. Kültéri plakát, reklámtábla
10. PR cikk (nyomtatott sajtó)
A cégvezetők és marketing-döntéshozók tudatosságának fejlődésére az is bizonyíték, hogy
a cégek elkezdtek CRM-alapú ügyfélkezelést folytatni.
A megkérdezettek egyre nagyobb arányban számoltak be arról, hogy ügyfélkezelésükhöz, értékesítésükben sikerrel használnak valamilyen CRM (ügyféllel történő kapcsolattartás elősegítésére specializált) szoftvert.
A nem reprezentatív, anonim felmérés online kitöltős kérdőívezés módszerrel készült 2732 kis- és középvállalkozások körében, 2016. augusztus 1 és 2016. szeptember 21. között. A válaszadók a Marketing112 válogatott hírlevél olvasói, Facebook oldalainak követői, a közel 4000 fős, 100% kkv-marketing FB-csoport tagjai, és célzott hirdetéssel elért cégvezetők, marketingdöntéshozók közül kerültek ki.