A Gazdasági Versenyhivatal szerint a Pfizer Gyógyszerkereskedelmi Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Multi-tabs Multi Kid étrend-kiegészítő készítménye népszerűsítésekor. A Pfizer azt a látszatot keltette, hogy a termék alkalmas a kiegyensúlyozott és változatos étrend kiváltására. A jogsértésért
50 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra a GVH.
A GVH szerint a reklámok (a tv- és mozireklámok, valamint a plakátok, a szórólapok és a displayek) szöveges és képi megjelenítésének összhatása azt üzente a fogyasztóknak, hogy a három közkedvelt ízben kapható Multi-tabs Multi Kid vitaminkészítmény helyettesíti a változatos étrendet.
Előbbiek azt sugallták, hogy ha egy gyermek nem táplálkozik egészségesen és kiegyensúlyozottan, azaz, nem kedveli például a zöldségeket, de a szülő szeretné biztosítani számára a megfelelő vitamin- és ásványianyag-bevitelt, akkor a Multi-tabs Multi Kid vitaminkészítmény jelentheti a megoldást.
A vállalkozás ugyan apró betűvel megjelenítette a kötelezően feltüntetendő tájékoztatást is, miszerint „egyetlen étrend-kiegészítő, így a Multi-tabs Multi Kid sem helyettesítheti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot", azonban ez ellentétes volt a reklámokban megjelenő főüzenettel.
A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás
módosította kereskedelmi gyakorlatát,
azaz növelte az apró betűs tájékoztatás méretét, és szórólapja kiegészítő információkat is tartalmazott.
Súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a jogsértő gyakorlat hosszabb ideig tartott és jelentős számú fogyasztót ért el a célcsoporton belül.