Romlott a divatmárkák helyezése az Interbrand idei márkarangsorában. A listát a brandek „tekintélye" alapján állítják össze.
A gyengébb teljesítmény fő oka a divatcikkek iránti kereslet csökkenése (főleg Kínában) - közölte a Bloomberg Technology. A Prada egészen a 81. helyig esett vissza a tavalyi 69-dikről, a Ralph Lauren pedig a 98-dikra a 91-dikről.
Az Hugo Boss pedig már a 100-as listáról is lemaradt.
Az Interbrand rangsorát egy sajátos index alapján állítják össze: szerepel benne
a brandek pénzügyi teljesítménye, piacra gyakorolt hatása és a termékek felára, amit a márka puszta neve generál.
„Minden szektorban vannak hullámzások, de összességében elmondható, hogy azok teljesítenek jól, amelyeknek abszolút letisztult és következetes a márkaüzenete" - mondta Rebecca Robins, az Interbrand globális igazgatója.
Ő maga is megjegyezte, hogy a divatmárkákra rájár a rúd. Egyetlen kivétel volt, a Hermes, amely 7 helyet javítva a 34. lett idén. „Az ő következetességükhöz kétség se fér" - jegyezte meg Robins, aki szerint
a Prada például ott rontotta el, hogy túlságosan szerteágazó lett.
1 | Apple |
2 | |
3 | Coca-Cola |
4 | Microsoft |
5 | Toyota |
6 | IBM |
7 | Samsung |
8 | Amazon |
9 | Mercedes-Benz |
10 | General Electric |
A márkalista közel egyharmadát az autó- és a tech szektor adta (és fent van a listán idén először a Tesla is, ami valahol mindkettőbe beletarozik). Öt helyet zuhant vissza a Volkswagen, nyilván főleg a tavalyi emissziós botrány miatt. A leggyorsabban növekvő (Facebook) és a lista első 2 helyezettje is (Apple, Google, immár 4 éve) a tech szektorból érkezett.
Ötvenkét amerikai cég van a Top100-ban, Németországot 10, Franciaországot pedig 8 vállalat képviseli.