Többmilliárdos kartellgyanú miatt vizsgálódnak a hatóságok a Liszt Ferenc repülőtéren a gépek földi kiszolgálását ellátó több vállalatnál.
A reptéri földi kiszolgálási piac
éves szinten több mint 15 milliárd forintos forgalmat bonyolít le,
ennek 48 százalékát a Celebi, 41 százalékát az egykori Malév-leány, a maradék 11 százalékot a brit Menzies Aviation és a magyar Budport Handling Kft. fedi le.
A Gazdasági Versenyhivatalnál a földi kiszolgálást végző Malév Ground Handling (GH) Zrt. két héttel ezelőtt távozó vezérigazgatója, Kisvári János tett bejelentést és egyúttal értesítette a vállalat tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.-t is.
Kisvári szerint
a török tulajdonú Celebi Ground Handling Hungary többször is kereste a Malév GH-t
azzal, hogy a British Airways, az Iberia és az Air Lingus járatait üzemeltető IAG Group, valamint az Alitalia még futó tenderein beadandó árakat az egymással versenyző cégek egyeztessék – írja a Magyar Nemzet.
Reptéri dolgozók szerint a földi kiszolgálási piacon már jó ideje vadkeleti viszonyok uralkodnak, így a most megfogalmazódott kartellgyanú nem életszerűtlen.
A legnagyobb kiszolgálócég a Celebi az Origónak határozottan visszautasította "a megalapozatlan állításokat" a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a repülőgépek földi kiszolgálására kiírt tenderekkel kapcsolatban.
A Celebi szerint a cég megfelelő belső protokollokkal rendelkezik, a vállalat a hatályos törvényeknek, előírásoknak megfelelően végzi tevékenységét.
A Celebi úgy véli, hogy olyan piacon működik, ahol erős a verseny"
- írták.