Az átvétellel kapcsolatban a fogyasztóknak nem volt teendője, műszaki beavatkozásra nem volt szükség. A Főgáz szakértelmére és korábbi tapasztalataira építve magas színvonalon biztosítja a folyamatos gázellátást.
Az átadás-átvételi folyamat a szolgáltatás minőségét, zavartalanságát és folyamatosságát nem befolyásolta.
2016. október 1-jétől Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád, Pest és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye lakosságát, valamint a Tigáz korábbi egyetemes szolgáltatásban vételező egyéb fogyasztóit
már a Főgáz látja el.
A szolgáltatóváltás miatt nem volt szükség mérőcserére, leolvasásra vagy más műszaki beavatkozásra. Műszaki problémák esetén a fogyasztók a megszokott elérhetőségeken továbbra is a területileg illetékes földgázelosztó társaságokhoz tudnak fordulni. Munkatársaink a szolgáltatóváltás miatt személyesen nem keresik meg az új ügyfeleket.
A Tigáztól érkezők
az első Főgáz-számlát legkorábban novemberben kapják kézhez,
mérőállást diktálni pedig október 27. és november 9. között nyílik lehetőségük a Főgáz ügyfélszolgálati csatornáin keresztül. A szolgáltatóváltással a földgáz ára nem változott. A számlák tartalma és külleme nem változik, a fogyasztók csupán annyi eltérést fognak észrevenni, hogy a bal felső sarokban a cégjelzés már más lesz.
A fogyasztók a Tigáztól hamarosan végszámlát kapnak, aki eddig is diktálás vagy részszámlázás alapján fizetett, továbbra is ezekben az elszámolási módokban maradt. Az az ügyfél, aki eddig csoportos beszedési megbízással egyenlítette ki a számláit, nem fog változást tapasztalni, aki egyedileg szokta utalni a számláit, annak figyelnie kell arra, hogy
a Főgáz bankszámlaszámát adja meg kedvezményezettként.
A Tigáznak előre kifizetett részszámlák esetleges többlet összegét a szolgáltatóval történő elszámolás után a befizetők visszakapják, azonban ezt a pénzt érdemes félretenni, hiszen az előttünk álló téli hónapokban a magasabb fogyasztás magasabb számlákat eredményezhet.