Jól jött a Rihanna-koncert a magyar startupnak

2016. 08. 11., koncert, Rihanna, Sziget, Sziget Fesztivál 2016. 08. 11. Rihanna Sziget Sziget Fesztivál koncert
Rihanna koncert
Vágólapra másolva!
Több ezer regisztrált felhasználó, közel kétezer meghirdetett jegy – ez a mérlege az áprilisban indult startupnak, amely a feleslegessé vált jegyeknek kínál online értékesítési felületet. Az alapítók a húszas éveik elején járó fiatalok.
Vágólapra másolva!

Nehéz pontos adatot mondani a jegyekkel való visszaélések számáról Magyarországon, hiszen ezek többségét a szervezők nem rögzítik vagy nem összesítik. Ami jól látható, hogy egyre többen vásárolnak jegyet a másodlagos piacról – például mert az utolsó pillanatban döntenek arról, hogy mégsem mennek el vagy mégis szeretnének ott lenni egy koncerten. Többek között számukra kínál egyszerű és biztonságos megoldást a Tickething.

Tavasszal indult a piactér

A feleslegessé vált jegyek értékesítésére létrehozott piactéren tavaly decemberben kezdtek ötletelni az alapítók. A béta-verzió márciusban indult.

A régiós eseményekre és célközönségre fókuszáló oldal áprilisban már működött,

május végén pedig befektetőt – a GB & Partners Kockázati Tőkealapkezelő Zrt. által kezelt Prosperitás Proseed Közös Magvető Alapot – is találtak.

Az indulást a startup-inkubátorként működő Drukka Startup Studio segítette, amely 2015-ben csaknem tíz cég indulását támogatta, amelyek közül már öt kapott korai fázisú, úgynevezett seed-befektetést (50-130 millió forint értékben). A Tickething szeptemberben bekerült a Telenor első európai vállalati akcelerátor programjába, a Telenor Accelerate-be is, amely többek között mentorálással támogatja a résztvevő startupokat.

Trükközés kizárva

A Tickething legfontosabb működési elve a biztonság. A magyar jegyközvetítő rendszerén keresztül csak akkor és csak annak a vevőnek továbbítják a jegyet, aki azt korábban már egy ellenőrzött csatornán keresztül, bankkártyával kifizette. Ez

sokkal biztonságosabb és átláthatóbb a közösségi oldalakra feltöltött, vagy az átutalás előtt emailben elküldött jegyeknél.

A Tickething – mint az eladó és a vásárló közötti harmadik fél – egészen az adott eseményt követő első munkanapig visszatartja az eladó felé a kifizetést. Amennyiben a vevő nem küld visszajelzést az esemény zárását követő 24 órán belül, a rendszer automatikusan úgy értékeli, hogy rendben zajlott a csere, és ezután megtörténik az eladónak az utalás.

A pénzvisszatartási rendszerrel a hamis jegyekkel üzérkedőket is távol tartják,

hiszen legkésőbb a beváltásnál kiderül, ha a jegy nem valódi. Ezt a vevő jelzi a Tickething felé, a trükköző pedig nem jut hozzá a pénzéhez.

Nagy előnye a rendszernek, hogy a vevő nem csupán a jegyet, hanem az eladót is látja, aki saját profillal, fényképpel és az ismerősök számával is rendelkezik, továbbá nyilvános az eddigi sikeres tranzakcióinak a száma is.

Rihanna volt a legnépszerűbb

Az oldalnak november elején már több ezer regisztrált felhasználója van, és közel kétezer jegyet hirdettek meg a jegyközvetítő platformon. A felhasználók jellemzően három időpontban töltenek fel jegyet az oldalra. „Ha egy koncertről kiderül, hogy sold out, vagyis az összes jegyet eladták, általában már aznap délután feltöltenek jegyeket. Az is jellemző, hogy az esemény előtti héten kapnak észbe a látogatók, hogy szükségük van jegyre, a harmadik hullámot pedig közvetlenül a programok előtti egy-két napban regisztráljuk" – idézte a cég témában kiadott közleménye a mindössze 22 éves Töreky Bencét, a Tickething alapító-ügyvezetőjét.

Rihanna az idén a Sziget-fesztiválon lépett fel Magyarországon Fotó: Adrián Zoltán - Origo

A legtöbb jegyet eddig egyébként az augusztusi Rihanna-koncertre adták el.

Az olcsó jegyre is keresnek vevőt

Az áprilisi indulás óta a Tickething oldalán

meghirdetett jegyek átlagára 4-5 ezer forint.

„Különösen érdekes, hogy akár 1500-1600 forintos jegyet is meghirdetnek az oldalon. Korábban arra számítottunk, hogy az ilyen kategóriájú jegyekről inkább lemondanak, mintsem hogy azok eladására külön időt szánjanak. Most azt látjuk, hogy az eladók az alacsonyabb összegek esetében sem szeretnék, hogy kárba vesszen a jegyük és a pénzük" – mondja az ügyvezető.

A Tickething

célközönsége jellemzően a 16-34 éves korosztály, akik elsősorban a könnyűzenei koncertjegyeket keresik,

de az elmúlt hetekben egyre több komolyzenei- és színházjegy is gazdára talált. Az alapítók célja, hogy piacvezetőkké váljanak Magyarországon, év végén pedig már szeretnének kilépni a nemzetközi színtérre is. Úgy gondolják, ha itthon működik a rendszer akkor egész Európában sikeresek lehetnek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!