„A nyitottságot vállalati szinten nem lehet megjátszani" - mondta Hídvégi Tom, a Coca-Cola kreatív stratégája a Nyitottak Vagyunk kezdeményezés konferenciáján, az Openconference-en csütörtökön.
Hiába mondjuk magunkról egy mítingen, hogy azok vagyunk, ha a velünk érkező csapatot csupa őszhajú, ötvenes, fehér férfi alkotja."
A marketing szakember szerint sok cég viszonyul álságosan a témához, egész egyszerűen azért, mert megragad a gesztusok szintjén, pl. támogat egy LMBT rendezvényt, miközben a dolgozói összetétele egyáltalán nem utal nyitottságra.
Sokkal jobb nyomon járnak azok a vállalatok, ahol azt vallják:
Szeretnénk nyitottak lenni, de még nem vagyunk eléggé azok."
Hiszen inkább ne legyen kész egy vállalat, de észlelje a tennivalóit, mint hogy igaztalanul abba a hitbe ringassa magát, hogy nyitott.
És, hogy miért is van szükség arra, hogy egy cég nyitott legyen (a nyilvánvaló humanista indokokon felül)? Azért mert
a fogyasztók sokfélék!
A cégeknek pedig az a dolga, hogy őket megértsék! Erre pedig egy homogén halmaznak sokkal kevesebb esélye van, mint egy széles és változatos rétegeket felölelő szervezetnek.
„Azért indítottuk a Nyitottak Vagyunk közösségi kezdeményezést 2013 nyarán, mert nem csak azt gondoljuk, hogy nyitottnak lenni helyes, de tapasztalatból tudjuk, hogy megéri" - mutatja be magát a szervezet.
Az NVK-t az espell, a Google és a Prezi azoknak a vállalatoknak hozta létre, amelyek nyitottságukkal másokat is inspirálni szeretnének. Azóta már olyan cégek csatlakoztak hozzájuk, mint az Auchan, a GE, a Starbucks vagy a VIACOM.