Akármekkora ordas közhely, a szóbanforgó alkalmazást, a Beme-et a hitelesség lőtte fel a sikerig, írja az Entrepreneur. A felhasználóknak nem tizenöt perc, hanem négy másodperc hírnév járt, amikor feltöltötték a villanásnyi videóikat, de nem szerkeszthették, sőt addig meg sem nézhették, amíg meg nem osztották. Aki pedig megnézte, reakcióvideót osztott vissza. Ezek után a videók eltűntek. Kicsit mint a Snapchaten fénykorában.
A 2015 júliusában indult alkalmazást 1 millióan töltötték le, hivatalosan pedig 2017. január 31-én szűnik majd meg. A CNN átveszi a Beme mind a 12 alkalmazottját. A híróriás egyébként az ipszilon generáció felé akar nyitni, ez az akvizíció lényege.
A 35 éves Neistat korábban független filmproducer volt, 2010-ben kezdett vállalkozni. Alább 5 lecke, amelyet 6 munkás év alatt tanult meg.
Neistat még a gimnáziumot sem végezte el, kamaszként apa lett. Már akkor a filmiparba vágyott. Szünet nélkül dolgozott azért, hogy közel kerüljön az álmaihoz, még ha ez kezdetben abból is állt, hogy osogatásból tartotta el a családját.
Nem szabad túlgondolkodni a vállalkozást, mondta el Neistat az Entrepreneurnek. A folytonos agyalás blokkolja a hatékonyságot. Az ösztöneink funkciója viszont az, hogy életben tartsanak, hallgassunk azokra is. Különösen a vállalkozásban.
Neistat mindennap reggel 8-kor posztolt. A követőinek sosem kellett csalódniuk, felkeltek, és új tartalom várta őket. Ez fárasztó, de bizalmat ébreszt és bázist épít. Sőt márkát.
Amikor bekopog a lehetőség, csak a merészség számít. Neistat már fordulópontnak tekinti a karrierjében ezt a kisfilmet a Nike Make it count című kampányához. Csinálhatott volna standard reklámot, de ő kockáztatott, a teljes büdzsét felhasználta a rendhagyó ötletéhez. „Matt barátom és én addig utaztunk, amíg volt pénzünk. 10 napig tartott” – írja az elején. A kalandja 22 millió 999 ezer megtekintést hozott.
Minden partneri megállapodás, minden új projekt egyensúlyozási feladat. Ha bővül a biznisz, szélesebb a skála, ami új ügyfeleket hozhat, de mi lesz a régiekkel? Van az a pénz, amennyiért az ember feláldozza az integritását? Honnan tudja, meddig hű önmagához? Neistat szerint amíg az ember kitart az eredeti víziója mellett, amíg megőrzi a hangját, nagy baj nem érheti. Ebben a videóban jelenti be, amit addigra sok helyen olvashatott, akit érdekelt, hogy eladta a céget a CNN-nek, az új arculat technológia és média metszetében mozog majd. És el is magyarázza a folyamatot öt lépésben. A második címkéje félelem. Éppen arról szól, hogy bár ugrott már ki repülőből és helikopterből, bungee jumpingolt szakadék felett, egyik momentum sem fogható ahhoz, amit a szerződéskötés előtt érzett.
„Többször álltam már óriási hegy lábánál életemben – mondja a videóban. – Néha átvitt értelemben, például amikor 17 éves koromban apa lettem, máskor konkrétan. Sosem tudtam, pontosan hogy fogok feljutni a csúcsára. De azt mindig tudtam, hol kezdjem el. Mert bármilyen is az út, rövid vagy hosszú, magánjellegű vagy üzleti, metaforikus vagy valóságos, ugyanazzal kezdődik: az ember tesz egy lépést előre. Hogy eggyel közelebb kerüljön ahhoz a helyhez, ahol lenni szeretne. Most a CNN-es-vállalkozós ügy a következő hegy. Meg szeretném mászni.”