Utálják a kollégái? Lehet, hogy van rá okuk!

Otthon, Nincs ízlésük és még garasoskodnak is - Kipakol a sztárok belsőépítésze dühös ideges
Vágólapra másolva!
Együttműködés, csapatmunka - divatos fogalmak, ám úgy tűnik nem igazán jellemző a hazai munkahelyekre. Pedig érdemes lenne erre valóban nagyobb figyelmet fordítani a cégvezetőknek, mert sok esetben a cég eredményeire is rossz hatással lehet rossz munkahelyi hangulat.
Vágólapra másolva!

A munkavállalók közel fele (44,2%) mondja azt, hogy

kollégái elfelejtik megosztani velük a fontos információkat vagy dokumentumokat, időt és lehetőségeket fecsérelve el ezzel, nem beszélve a lehetséges bevétel kiesésről.

Ráadásul a magyarok 28 százaléka gondolja azt, hogy irodájuk eszközei tulajdonképpen megnehezítik az információk megosztását - derül ki a Sharp friss kutatásából.

Önző, dühítő szokások

Az 500 magyar irodai dolgozó megkérdezésével elvégzett felmérést fényt derített a csapatmunka hiányára és olyan önző szokásokra, melyek lehetnek kritikusak, például az információk megosztásának elmulasztása, vagy egészen hétköznapiak, de rendkívül dühítőek. Ilyen lehet, hogy a dolgozók közel fele nem tölti újra a nyomtatóból kifogyott papírt, vagy az, hogy 40 százalékuk átállítja a légkondicionáló beállítását mások megkérdezése nélkül.

Gondolt már arra, hogy nem tűri tovább a kollégái viselkedését? Forrás: Dreamstime

A felmérés szerint a magyar irodai dolgozók legrosszabb szokásai:

  • A kinyomtatott oldalakat a nyomtató papírtálcáján hagyják (48,6%)
  • Nem töltik újra a papírt a nyomtatóban, amikor az kifogy (47,8%)
  • Elfelejtenek megosztani fontos információkat vagy dokumentumokat (44,2%)
  • Megváltoztatják a légkondicionáló hőfok beállítását (41,0%)
  • A monitorokat és a projektorokat bekapcsolva hagyják (40,2%)
  • Elfelejtik a jelszavakat (32,2%)
  • Figyelmen kívül hagyják a közös irodai eszközök problémáit (31,8%)
  • Áthelyezik a dokumentumokat vagy új mappa struktúrát hoznak létre (31,2%)
  • Mások szavába vágnak megbeszéléseken (29,4%)
  • Gépelnek egy telefonbeszélgetés / konferenciahívás közben vagy saját munkájukat folytatják egy megbeszélés alatt (24,2%)
  • Megváltoztatják a jelszavakat/hozzáférési jogosultságokat és nem szólnak róla a többi kollégának (24,2%)
  • Nem jelentkeznek ki a tárgyalóban található PC-kből (17,6%)
  • Megváltoztatják a levélsablont vagy nem követik azt (14,6%)

Nem rohanunk a főnökhöz

Bár tapasztalják kollégáiknál ezeket a rossz szokásokat, 4-ből 1 magyar dolgozó (22,6%) inkább nem tesz semmit a problémával kapcsolatban és csak 9,8 százalékuk hagy üzenetet a közös használatú helyiségekben. Mindezzel együtt, úgy tűnik aggódniuk a - finoman szólva is udvariatlan unkatársaknak,

a magyar munkavállalóknak csak 2,2 százaléka küld e-mailt a kolléga főnökének, hogy jelentse a másik hibáit,

ami nagyon eltér a francia és a német szokásoktól, ahol az "árulkodás" sokkal gyakoribb jelenség (aránya 13,1% és 12,9%).

Legtöbbünk ismeri ezeket az irodai élet részének tekintett rossz szokásokat, melyekkel egyszerűbb együtt élni, mint megváltoztatni őket. Ha egy vállalkozás azonban nem úgy van kialakítva, hogy segítse a csapatmunkát és az információk megosztását,

elúszhatnak a növekedést kínáló lehetőségek.

"Vajon a munkatársak feledékenysége miatt más kollégákkal meg nem osztott információk mekkora része vezethetett volna új üzletkötésekhez, takarított volna meg költségeket vagy indukált volna új ötleteket? " - idézte a cég témában kiadott közleménye Szabó Zsolt, a Sharp Electronics Magyarország ügyvezető igazgatójának kérdését.

Az együttműködés elengedhetetlen a boldog, kreatív, hatékonyabb munkaerőhöz,

és a vállalatok ösztönözhetik ezt egyebek mellett az általuk bevezetett technológiai eszközök révén. A megfelelő műszaki megoldások képesek megváltoztatni a munkavégzés módját, garantálva azt, hogy mindenki eléri a neki szükséges információkat.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!