A vártnál kisebb mértékű bevételnövekedést két okra vezette vissza a cég. Európa egyes részeiben
nem teljesítette a hozzá fűzött reményeket az Activia termékcsalád új stratégiája,
ráadásul a Danone számára kedvezőtlenül alakultak a spanyol élelmiszerpiaci viszonyok.
Hasonló figyelmeztetést adott ki korábban a harmadik negyedévre is a társaság, akkor a kínai piac miatt csökkentette bevételi előrejelzését.
A tavalyi termékösszetételt alapul véve korábban 3-5 százalékos bevételnövekedést várt a Danone az idei évre.
A költségek idei lefaragása miatt az üzemi szintű eredmény árrése jobb lesz a vártnál. A hétfő reggeli kereskedésben közel
három százalékot esett a társaság részvényárfolyama
a párizsi tőzsdén.
Tavaly decemberben a Danone által Magyarországon hat éve kifejlesztett görög krémjoghurtot átkeresztelték Oikosra. A névváltás oka egyrészt az volt, hogy olyan márkanevet találjanak, ami egyértelműen megkülönbözteti a terméket a kategória más szereplőitől, másrészt Oikos a Danone görög joghurt globális márkaneve is, ehhez csatlakozott akkor a magyar márka.