A világ 100 legnagyobb szoftvergyártójából több mint 80 várhatóan integrálni fog termékeibe olyan kognitív technológiákat, mint a gépi tanulás, a természetes nyelvfeldolgozás vagy a beszédfelismerés, állapította meg a Deloitte Technológiai, Média és Telekommunikációs Előrejelzések című kiadványának legfrissebb kiadása. A felmérés szerint
a 18-24 évesek az okostelefont és a PC-t egymás kiegészítőinek, mintsem helyettesítőinek látják.
A VR (virtuális valóság) headseteknek, VR-sisakoknak 2,5 milliós forgalmat jósolnak, míg a játékapplikációk piacán 10 milliós forgalomra számítanak.
A kutatás szerint elsősorban a nagyobb játékrajongók fognak virtuális valóságra költeni, míg az alkalmi játékosok kevésbé. Ez azt jelenti, hogy bár minden okostelefon-tulajdonos ki tudja majd próbálni a VR egy változatát, a tekintélyes VR-bevételeket 2016-ban csupán pár tízmillió felhasználó fogja generálni.
A Deloitte előrejelzése szerint a VR-technológia 2016-ban először éri el az évi 1 milliárd dolláros forgalmat, amiből 700 millió dollár a hardverértékesítésnek, a többi pedig a tartalomszolgáltatásnak tudható majd be.
„Habár a virtuális valóság 2016-ban fontos mérföldkőhöz érkezik, hosszú távon csak nehezen érheti el az okostelefonok, a PC-k vagy a tévékészülékek általános elterjedtségét” – mondta Antal Lajos, a Deloitte Zrt. kiberbiztonsági tanácsadás üzletágának vezetője Magyarországon és Közép-Európában.
Szerinte jelentős növekedési tendencia van a kognitív technológiák, például a számítógépes látás, a természetes nyelvfeldolgozás és a gépi tanulás piacán is.
„A Deloitte által 13 fejlett országban végzett kutatás szerint
2015-ben a 18 és 24 év közötti lakosok átlagosan 85 százaléka fért hozzá laptophoz”
– mondta Kigyós Zsuzsa, a Deloitte Zrt. tanácsadás üzletágának igazgatója. Szerinte ez az adat is azt támasztja alá, hogy a 18-24 évesek az okostelefont és a PC-t egymás kiegészítőinek és nem helyettesítőinek látják.