Felpörgetné az üzletet? Nézze meg mit tesznek versenytársai
![Woman thinking of ideas at the office White Collar Worker Student New Business Women Marketing Inspiration Brainstorming Adhesive Note Diagram 20-29 Years Adult Writing Smiling Thinking Working Analyzing Asian Ethnicity Latin American and Hispanic Ethnici](https://cdn.origo.hu/2023/12/ZTgdlryY7Ufg4lwY7eM70d4S5UabFrkGIGoAaao5WSU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Q5M2E3MGM0NDM0NjRmNGI5NTYxNTNkNjUzZmE2NjI0.webp)
A felmérés elkészítéséhez több mint 1500 döntéshozót kérdeztek meg, a válaszadók 60 százaléka 1-4 fős, 8 százalékuk pedig 50 fősnél nagyobb vállalkozásnál dolgozik.
A válaszok alapján
a többség továbbra is a személyes kapcsolatokon keresztül terjedő jó hírnévben bízik (53 százalék),
miközben 17 százalékuk semmilyen eszközt nem használ hirdetésre.
Egyre népszerűbb a reklámban az internet,
a közösségi médiát 33, az e-mail-es leveleket 28 és az online hirdetéseket 20 százalék tartja fontos eszköznek,
míg a szórólapot 19, a nyomtatott sajtót 16, a plakátot 5 százalék. A televíziót és a rádiót mindössze 3-3 százalék választaná hirdetése felületének.
A kutatás adatai szerint
a megkérdezett kis- és középvállalkozások több mint felének van már céges honlapja.
A nemmel válaszolók 5 százaléka dolgozik a saját weboldal elindításán, egyharmaduk viszont szükségtelennek vagy megoldhatatlannak látja ezt.
A kutatás résztvevőinek
45 százaléka a közösségi médiában is jelen van,
túlnyomó többségük használja a Facebookot (89 százalék). A YouTube, a LinkedIn és az Instagram használóinak aránya 14, 11 és 8 százalék.
A cégformák közül
az egyéni vállalkozásoknál a legalacsonyabb a korszerű marketing eszközök aránya
a kutatás szerint. A cégméret esetében hasonlóak az adatok: kisebb cégek ritkábban építenek az online kommunikációra.