A váltásra a hivatalos indoklás szerint azért volt szükség, mert a 43 éves Seidel és a Lidl anyavállalatának, a Schwarz Csoportnak a vezetője, Klaus Gehrig üzletstratégiai megközelítése eltért egymástól, nem hivatalosan azonban arról is szólt a vezércsere, hogy
a Lidl az amerikai piacon is megjelenik, Gehrig pedig a piacra lépés előtt meg akarta erősíteni a cég vezetését.
Seidel irányítása alatt egyébként évről évre nőtt a Lidl bevétele, és a visszajelzések alapján a fogyasztók elégedettsége is nőtt, ráadásul az üzletek modernizációja is gőzerővel haladt, amivel egyébként nagy nyomás alatt tartotta a Lidl az Aldit is.
A Schwarz Csoport növekedésével egyébként nem volt gond az elmúlt években, ráadásul idén először a 90 milliárd eurót is meghaladja a vállalatcsoport árbevétele.
A Lidl a világ legnagyobb diszkontlánca, 27 országban 11 250 üzletet működtet, 215 ezer alkalmazottat foglalkoztat, tavaly 64,6 milliárd euró árbevételt ért el.