Jelenleg a L'Oréal a Lazard bankáraival együttműködve igyekszik kitalálni a The Body Shoppal kapcsolatos lehetőségeket, de az ügyet belülről ismerők információi alapján a nyílt eladás lehet a legvalószínűbb opció – írja a Financial Times.
A francia cég azt követően kezdett gondolkodni a The Body Shop sorsáról, hogy a 66 országban több mint 3 ezer bolttal rendelkező üzlet
továbbra is gyengül, szemben a L'Oréal többi részének teljesítményével.
A vállalat csütörtökön teszi majd közzé az éves jelentését, és feltehetően jelezni fogja, hogy belefogott az eszköz sorsának alapos átértékelésébe – mondták az informátorok. Egyes magántőke befektetők állítólag már jelezték is az érdeklődésüket. A L'Oréal nem kommentálta a híreket.
A L'Oréal 11 év után adná el a The Body Shopot, azt követően, hogy 2006 márciusában 652,3 millió fontért megvásárolta. Egyébként ez volt Jean-Paul Agon első jelentős akvizíciója, hetekkel azelőtt, hogy formálisan kinevezték vezérigazgatónak.
Abban az időben a francia cég még úgy számolt, hogy
a felvásárlással alkalmazkodhatnak a természetes kozmetikumok iránti növekvő kereslethez.
A tavalyi év első felében azonban a The Body Shop eladásai éves alapon 0,6 százalékkal 398,6 millió euróra zsugorodtak. A működési veszteség ezzel együtt 7,2 millióról 22,2 millió euróig emelkedett.
Az 1976-ban, Nagy-Britanniában alapított The Body Shop
a L'Oréal teljes eladásainak csupán kis részét képezi.
A tavalyi év első felében az összesített adat 12,89 milliárd eurós volt, és az előrejelzések szerint a cég 25,85 milliárdos éves bevételről számol majd be.
Ezzel párhuzamosan a L'Oréal a múlt hónapban is tovább terjeszkedett a bőrápolási szektorban azzal, hogy összesen 1,3 milliárd dollár értékben vásárolt meg három amerikai márkát a Valeant gyógyszeripari vállalattól. A CeraVe, az AcneFree, valamint az Ambi éves kombinált bevétele nagyjából 168 millió dollár.
Éppen ez a sokrétű portfólió az, amely
komoly előnyt jelenthet a versenytársakkal szemben
a francia óriás számára – mondta Hermine de Bentzmann, a Raymond James elemzője. Kiemelte, az erős innovációs lehetőségek, illetve a piaci változásokhoz való gyors alkalmazkodási készség következtében a L'Oréal felülteljesítheti a szélesebb piacot 2017-ben.