A McDonald's is próbál egy hatalmas szeletet kiszakítani a házhoz szállítás globális piacából. A szakértők az üzletág nagyságát 100 milliárd dollárra becsülik világszerte, és a tendencia bővülést mutat. Nem csoda tehát, hogy
a jelentős forgalom-visszaesést elkönyvelő gyorsétterem egyre több helyen szeretne belépni a piacra,
és már idén elindítaná házhoz szállító szolgáltatását az Egyesült Államok területén.
Az államokban a McDonald's 2012 óta 500 millió fogyasztót vesztett, így lépni kényszerült. Az Uber bevonásával már számos floridai városban sikeresen tesztelték a szolgáltatást.
A cég óriási növekedési lehetőséget lát a házhoz szállításban, az
Egyesült Államok mellett Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban és Kanadában is szeretnének terjeszkedni. Ennek oka, hogy ezekben az országokban a lakosság 75 százaléka 5-8 kilométeres távolságon belül lakik egy étteremhez, ami azt jelenti, hogy a rendelést még melegen tudják kézbesíteni.
A szolgáltatást már sikeresen működteti a McDonald's Ázsia egyes országaiban. Hogy a házhoz szállítás költséghatékony legyen, az étterem vagy megszab egy minimum rendelési összeget, vagy külön díjat számít fel a rendelésért. Ázsiában az étteremlánc 1 milliárd dollárt keresett eddig a szolgáltatással.
Érdekesség, hogy a McDonald's még 2013-ban beregisztrálta a mekifutar.hu domaint, de a közeljövőben nem várható, hogy Magyarországon is házhoz fog szállítani a gyorsétterem.