Kétmilliót kell fizetnie a Jófogásnak

Vágólapra másolva!
Megtévesztő volt a Jófogás apróhirdetési oldal kiemelése az ingatlanhirdetéseknél, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2 millió forintra bírságolta a portált üzemeltető Schibsted Classified Media Hungary Kft.-t.
Vágólapra másolva!

A GVH indoklása szerint a 2015 októberétől mobil alkalmazásban közzétett Csak a Jófogáson kiemelés azt üzente, hogy

az érintett hirdetések kizárólag a Jófogás oldalán láthatóak,

miközben azokat abban az időben más oldalakról is elérhették a fogyasztók.

Hozzátették, hogy a vállalkozás 2015. októberi sajtóközleménye is megtévesztő volt, mert annak alapján az üzletfelek abban bízhattak, hogy

növekszik a portál ingatlanrovatának látogatottsága

és ezzel emelkedik a hirdetések ár-érték aránya. A hirdetett kizárólagosság alkalmas lehetett arra, hogy a professzionális hirdetőket a hirdetés előnyeit és az azoktól várható eredményeket illetően megtévessze - írták.

A hivatal a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett, a szolgáltatások értékesítési bevételekből indult ki. Enyhítő körülményként értékelték, hogy a vállalkozás már a versenyfelügyeleti eljárás alatt

módosította kereskedelmi gyakorlatát,

kiegészítő információval módosította a kiemeléseket, valamint kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtott be a versenyfelügyeleti eljárás korai szakaszában és megvalósította vállalásainak egyes elemeit. A GVH a 2015. november 19. és 2016. január 31. közötti időszakra megszüntette az eljárást.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!