A vásárlási szokások jelentősen átalakultak a digitalizáció terjedésének köszönhetően.
A fogyasztók egyre inkább a saját időbeosztásuk szerint,
az általuk kedvelt helyeken szeretnének vásárolni,
kevesebb időt hagynak a márkának.
Az értékesítési és marketing osztályoknak ezért még szorosabban kell együtt dolgozniuk, hogy megértsék fogyasztóikat és az érdeklődést vásárlássá alakítsák.
Az Oracle legújabb tanulmánya szerint azonban számos vállalkozás lemaradt ebben a folyamatban.
A kutatás szerint azonban a márkák mindössze
44 százaléka vizsgálja meg az ügyfelektől származó adatokat,
hogy jobban megértsék vásárlóikat.
A márkák negyven százaléka szerint
egyre fontosabb az értékesítés és a marketing közötti együttműködés,
44 százalékuk szerint pedig a fogyasztók vásárlásra ösztönzése sikeresebb, ha a két részleg szorosan együttműködik.
A cégek azt tapasztalják, hogy a fogyasztók már
a vásárlás előtt tájékozódnak, használják a közösségi média felületeit, de fontos szerepet játszik a személyes ajánlás is.
A fogyasztók online források, marketinganyagok, független kutatások és ismerőseik véleményére támaszkodva gyűjtenek információt vásárlásaikhoz.
Ennek ellenére minden harmadik márka több mint egyharmada küzd azzal, hogy összekapcsolja értékesítési és marketing tevékenységét. Hasonló arányban gondolják úgy, hogy
teljes szervezeti átalakítás kellene ahhoz,
hogy egységes fogyasztói élményt tudjanak nyújtani.