Az MNB egyúttal kötelezte a céget egyebek mellett arra, hogy a jogszabályokkal összhangban módosítsa együttműködési megállapodásait és belső szabályzatait, szüntesse meg a hiányosságokat, és a panaszokra a jogszabály által előírt 30 napos határidőn belül válaszoljon.
A 2013-tól kezdődő időszakot felölelő célvizsgálat során az MNB egyebek mellett megállapította, hogy több esetben a biztosításközvetítői tevékenységgel, illetve
az ügyfélérdekekkel ellentétes kikötéseket tartalmaztak az UFS Group Kft. más biztosítókkal és biztosításközvetítőkkel kötött megállapodásai.
A bírságösszeg meghatározásánál a jegybank különös súllyal értékelte, hogy a cég a biztosítókkal kötött megállapodásaiban a biztosítási alkusz jogállásával kifejezetten ellentétes feladatok ellátását is vállalta, nem győződött meg megfelelően az általa alkalmazott személyek jogszabályi megfelelőségéről, valamint azt, hogy szakmai képzés hiányában is történt közvetítési tevékenység