Nagy fantáziát látnak a világ vezető vállalatai egy ázsiai cégben. A Flipkart India vezető e-kereskedelmi piactere újabb tőkeinjekciót kapott, ezúttal a Microsoft, az eBay és a Tencent fektetett be
összesen 1,4 milliárd dollárt a webáruházba.
Ez forintba átszámítva 410 milliárd forint.
Ezzel a befektetéssel a cég értéke
elérte a 11,6 milliárd dollárt.
Érdekesség, hogy az eBay és a Flipkart egymás konkurenciájának számít. Az üzlet keretein belül az eBay eladta a saját indiai ágazatát a Flipkartnak, cserébe azonos mértékű részesedésért.
Az eBay ezek ellenére megmarad önálló márkaként, sőt
500 millió dollárnyi pluszpénzt kap az indiai ágazat.
A Microsoft azért fizet 200 millió dollárt a cégnek, hogy a webáruház exkluzív nyilvános platformja lehessen, ami így átkerül a Microsoft Azure felületre.
A kínai székhelyű Tencent befektetési célból tett most
700 millió dollárt az indiai webáruházba.
A Tencent Ázsia legnagyobb internetes vállalatának számít, portfóliójában közösségi oldalak, e-kereskedelemmel foglalkozó website-ok és mobiljátékokat fejlesztő részlegek egyaránt megtalálhatók.
A Flipkartot 2007-ben alapították, az elmúlt tíz évben több tőkeinjekción is átesett, és több konkurensét is felvásárolta, még az eBay-en is túlnőtt. Mára odáig jutott a cég, hogy
az Amazon és az Alibaba legnagyobb kihívójának számít Indiában.
A Flipkart egyelőre nem vállal nemzetközi szállítást, a folyamatosan bővülő indiai piacon így is több száz milliós tömeget érhetnek el,
csak a mobilalkalmazásukat 50 millióan töltötték le eddig.
A beruházás mögött - különösen a Microsoft színrelépése miatt - többen azt sejtik, hogy a vállalat előbb-utóbb átlépi India határait, és nemzetközi terjeszkedésbe kezd.