Minden várakozáson felül teljesített az európai autógyártás, ahogy az előzetesen becsültnél jobban emelkedett az európai eladások száma is, legalábbis ez derült ki a nemrég közölt első negyedéves adatokból.
Míg az Egyesült Államokban már tavaly rekordszámú új gépjárművet adtak el, és felülmúlták a válság előtti évet, addig Európában még hat százalékot kell emelkedni ahhoz, hogy a legjobb évnek számító 2007-es eladások szintjét el lehessen érni.
Tavaly 14,6 millió autót vettek Európában, idén pedig az első három hónapban öt-tíz százalékkal sikerült emelni az eladások számát az előző év első negyedévéhez képest.
A forgalom bővülését nézve a legjobban a Fiat–Chrysler teljesített, a csoport részvényeinek ára és az eladások értéke egyaránt körülbelül tíz százalékkal emelkedett.
A profitot illetően ugyanakkor abszolút első lett a Daimler, amely tavalyhoz képest megduplázta a negyedéves nyereségét.
Jó számokat produkált a Peugeot, a Volkswagen és a BMW, és számunkra fontos hír, hogy
a Suzuki remek negyedévet zárt. Már tavaly 11 százalékkal növelték az eladások összértékét, idén pedig közel 30 százalékos pluszban vannak a tavalyi első negyedévhez viszonyítva.
Az európai autópiacot Németország és Nagy-Britannia húzza, tehát a brexit miatti félelmek egy cseppet sem akadályozták a piacbővülést, ugyanakkor Európa déli államaiban az újautó-vásárlásokon is jól látszódik a gazdasági stagnálás.
Az Audi AG idén szép eladási számokat produkált a fejlett országokban, Észak-Amerikában például nyolc százalékkal növelte az értékesítési bevételeit, Kínában azonban jelentősen visszaesett a forgalma.
A Mercedes-Benz is elégedett lehet az eddigi teljesítményével, közel 16 százalékkal nőtt az eladott gépjárművei száma világszerte. Németországban, Olaszországban, Svájcban, Japánban, Ausztráliában és Kanadában a prémiumkategóriában az első helyen áll a Mercedes-Benz, amely ebben az évben már 560 ezer új autót adott el.
Mint megírtuk,
a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 3,8 százalékkal nőtt a kapacitás tavaly, összesen 190 ezer kocsit gyártottak.
A cég nettó árbevétele meghaladta a 2015-ös szintet, több mint 3,4 milliárd eurót tett ki, amelyből közel hárommilliárd eurót visszaforgat a német gyártó a kecskeméti gyár, illetve a kiszolgálás fejlesztésébe.
Az egyik meglepetés, hogy a VW-csoporthoz tartozó spanyol Seat is magára talált, és miután kilenc év visszaesés után tavaly végre kikecmergett a gödörből, idén sikerült bővítenie a piacát elsősorban a fiatal vásárlók körében.
Az eladásaik 90 százaléka Európára jut, ezen belül a legtöbb autót Németországban, Spanyolországban, illetve Nagy-Britanniában értékesítették.