George Clooney eladja tequila-vállalkozását. A mindössze négyéves Casamigos márkát a Diageo italkereskedelmi óriás veszi meg a színésztől - ha minden jól megy -
egymilliárd dollárért.
Ha valaki azt kérdezte volna tőlünk négy éve, hogy vajon lesz-e egymilliárdos üzletünk, nem hiszem, hogy igent mondtunk volna – mondta Clooney a CNBC-nek.
Az Oscar-díjas színész szerint az üzlet a kölcsönös tiszteletről szól, és továbbra is szoros kapcsolatban marad a Casamigosszal.
Először is ma legurítok egy felest. Vagy kettőt -
mondta nevetve George Clooney.
A Diageo a közleményében kiemelte, hogy első körben 700 millió dollárt fizetnek a márkáért, viszont, ha a következő tíz évben jók az eladások,
akkor az további 300 milliót jelent a tulajdonosoknak.
Az üzletet várhatóan 2017 második felében véglegesítik, a Diageo az első három évben nem számít különösebb bevételre.
Clooney a márkát 2013-ban alapította, társa volt Rande Gerber és Michael Meldman. Érdekesség, hogy Gerber
Cindy Crawford férjeként is ismert.
A Casamigos (magyarul: barátok háza) egy privát tequilaként indult, csak az alapítók barátai és családtagjai számára volt elérhető. 2013-ban azonban nyilvános gyártásba kezdek, és novemberben Gerber azt nyilatkozta, hogy ez Egyesült Államokban ez a leggyorsabban növekvő ultraprémium tequilamárka.
Gerber a Business Insidernek elárulta, hogy szinte a véletlennek köszönhető, hogy lett saját tequilamárkájuk.
A társalapító elmondta a lapnak, hogy egyszer Clooney-val épp Mexikóban voltak, és mint mindenki más, rengeteg tequilát ittak. Volt köztük, jó, rossz, olcsó és drága is. Végül a színész feltette a kérdést, hogy
mi lenne, ha lenne saját tequilájuk, olyan, ami tényleg megfelel az ízlésüknek.
A páros két évet szánt arra, hogy megtalálja a tökéletes receptet, 700 minta megkóstolása után leltek rá a végleges verzióra. Fő szempont volt, hogy
mértéktelenül tudják inni egész nap, ne kaparja a torkot, és pláne ne okozzon másnaposságot.
A probléma ott kezdődött, hogy évente 1000 palackkal akartak rendelni, ehhez azonban licencet kellett szerezni. A pia óriási siker lett szűk körben, így 2013-ban csatlakozott Meldman,
aki megszervezte a forgalmazást az Egyesült Államokban.
George-nak, Mike-nak és nekem sem volt szükségem pénzre. Nem üzleti oka volt, hogy tequilát készítettünk, csak azt akartuk, hogy mindenki számára elérhető legyen - mondta Gerber.
A tequilát jelenleg 20 különböző országban árulják, a leggyorsabban növekvő márka lett,
egy 7,5 decis üveg 45-55 dollárba, azaz 12500-15200 forintba kerül.