A Wall Street Journal terjedelmes cikkben elemzi, hogy mekkora siker az iPhone. Az Apple tíz éve, 2007-ben robbant be az okostelefonok piacára, és azóta nem csak a mobilpiacon vezet, hanem
gyakorlatilag egy évtized alatt a történelem egyik legsikeresebb terméke is lett.
Az iPhone-ból tíz év alatt
1,2 milliárd darabot adtak el,
ami összesen 740 milliárd dolláros bevételt jelentett a cégnek.
A fenti ábrán látható, hogy ez a tíz év milyen radikális kiugrás az elmúlt évszázad ikonikus márkáihoz képest. A Barbi-babáknak több mint 50 év kellett, hogy elérjék az 1 milliárdos határt, a Zippo öngyújtónak 80 év kellett mire átlépték az 500 milliót, míg
az 1974-ben feltalált Rubik-kocka több mint 400 millió eladott példánnyal büszkélkedhet.
Az Apple növekedése gyakorlatilag rakétaszerűen kilőtt, aminek hatására az alkalmazottak száma
18 ezerről 116 ezerre emelkedett,
akik több mint 100 különböző épületben fejlesztik a jövő technológiai eszközeit.
Az Apple pénzügyi növekedése is döbbenetes: