A BrandZ nemzetközi oldal elkészítette a világ legértékesebb márkáinak százas listáját. Az első öt helyen a Szilícium-völgy óriási állnak, az élen a Google van, majd az Apple, a Microsoft, az Amazon és a Facebook következik.
Az első tízben mindössze egyetlen olyan vállalkozás van,
amelynek nem az Egyesült Államokban található a székhelye,
a kínai Tencent először jutott be a legjobb tízbe. A tavalyi 11. hely után idén a 8. helyen végeztek.
Mi az a Tencent?
A kínai óriás szinte minden számítástechnikai és telekommunikációs területen jelen van: fizetési rendszert üzemeltetnek, internet- és mobilszolgáltatásuk van, webes reklámfelületeket értékesítenek, közösségi oldalakat és weblapokat működtetnek, de mobil alkalmazásokat is terveznek. Az applikációk jelentős része többszereplős játék, de WeChat nevű csevegőprogramjukat is 5 millióan töltötték le.Az élen a Google és az Apple szoros versenyt folytat, a Google 2007 és 2010 között volt a legértékesebb, majd az Apple hároméves uralma következett.
2017-ben a Google márkát 245 milliárd dollár értékűre becsülték,
míg az Apple 234 milliárd dollárral lett második.
Érdekesség, hogy az első öt márka összértéke 892 milliárd dollár (245 ezer milliárd forint), amivel a százas lista összértékének negyedét teszik ki.
Ez a 2018-ra tervezett magyar nominális GDP hatszorosa.
A top100 cégei közül a legnagyobb ugrást az Amazon mutatta be, az online vásárlási oldal 41 százalékkal bővülve került be az első ötbe, a márka értéke 139 milliárd dollár.
A száz legértékesebb brand közé
11,3 milliárd dolláros értékkel lehetett bekerülni,
de a felmérés több céget is vizsgált.
Ugyan az Adidas nem fért fel a legjobbak közé 8,3 milliárdos márkaértékkel, de a vizsgált cégek közül a német sportszergyártó növekedett a legnagyobb mértékben - írja a CNBC.
A brand 58 százalékkal bővült a Kanye Westtel és a David Beckhammel kötött új szerződésnek köszönhetően.
A rivális Nike a lista 26. helyén szerepel 34 milliárdosra becsült márkaértékkel.
A rangsorkészítésben verhetetlen üzleti szaklap némileg másképp látja a márkák rangsorát. A legtöbb esetben hivatkozási alapként használt Forbes szerint egyértelműen
az Apple a legértékesebb márka, majd utánuk következik a Google, a Microsoft, a Facebook és a Coca-Cola.
A Coca-Cola a Forbes-lista alapján tehát megelőzi az Amazont, míg a BrandZ mérése szerint az italgyártó vállalat „csak" a 13. helyen áll.
A Forbes top10-es listájára felfért még a Disney, a Toyota, a McDonald's és a Samsung is. A McDonald's a BrandZ felmérése alapján a 10., a Disney a 18., de a másik két márka jelentősen hátrébb szorult.
A Toyota ugyan a legértékesebb autómárkának számít, de a listán csak a 30., míg a Samsung mindössze a 37. helyen végzett.