Szeptember 11-ig várják a pályázatokat a szervezők Közép- és Kelet-Európa szinte valamennyi országából. A PowerUp! elnevezésű verseny célja, hogy olyan energetikai kezdeményezések illetve projektek valósuljanak meg, amelyek nem csak a környezetvédelmet szolgálják, hanem kereskedelmi forgalomba kerülő termékként akár globális viszonylatban is kedvező hatást fejthessenek ki.
Nevezni csak a fenntartható energiagazdálkodással összefüggő ötlettel lehet, működő prototípussal,
illetve minden indulónak fel kell állítani egy csapatot, mely az ötlet kidolgozását az őszi workshop-on elvégzik és szakértők valamint befektetők elé tárhatják.
2016-ban a Greenergizer nevű start-up nyerte a verseny harmadik helyezését, az áramfogyasztást csökkentő innovációjával. A vállalkozás megoldásaival nem csak az adott infrastruktúra teljes energetikai átvilágítását lehet elvégezni. A cég
„okos mérők" alkalmazásával, vezeték nélküli átviteli technika segítségével összegzi és értékeli a gyűjtött adatokat, és ajánlásokat fogalmaz meg az energiahatékonyság javítására és a megújuló energiaforrások bevonására.
A start-up egyébként a CEU Innovations Lab keretein belül alakult, a kezdeményezés egyik célja, hogy az akadémiai szféra és az üzleti-befektetői körök között kapcsolatot teremtsen. A vállalkozás megoldásainak egyik legfontosabb gyakorlati terepe épp a CEU saját épülete, energiahatékonyságának növelése.
A tizenöt regionális döntő eredményei alapján a húsz legjobb innovátor közül novemberben, a budapesti gálán hirdetnek majd győzteseket.
Az első három helyezett komoly pénzdíjazásban részesül, emellett automatikus csatlakozási lehetőséget kapnak a szervező vállalat saját inkubátor-programjához,
hogy megoldásaik a tervezőasztalról minél hamarabb piaci termékké fejlődhessenek. A programhoz csatlakozva további, fejlesztésre fordítható összegek és a termékvédelemhez, vállalkozás-menedzsmenthez, finanszírozáshoz kapcsolódó támogató szolgáltatások érhetők el a start-up-ok számára.
A cikk megjelenését az MVM Edison Program támogatta.