A tervek szerint a projekt megvalósítására mintegy kétmillió eurót szánnak. Ennek negyedét a szlovák főváros állja, a fennmaradó rész pedig a leendő üzemeltető, a Slovnaft.
Budapesten már komoly tapasztalatokat szereztünk egy hasonló projekttel, így örömmel vettük, hogy a pozsonyi önkormányzat a mi ajánlatunk mellet döntött - mondta Világi Oszkár, a Slovnaft vezérigazgatója.
A pozsonyi közbringa rendszer jövő tavasszal kezd majd működni. A próbaüzem idején Pozsony, Óváros, Ligetfalu, Újváros és Főrév (Ružinov) városrészben, később pedig a többi kerületben is kiépül.
A kerékpár-kölcsönző rendszer hasonlóképpen működik majd, mint Budapesten a Mol Bubi,
vagyis egy informatikai rendszeren keresztül egymáshoz kapcsolódó kerékpár-dokkoló állomások hálózata lesz, amelyek bármelyikén lehetőség lesz a kerékpárok bérlésére és leadására is.
Pozsonyban sok megoldatlan probléma nehezíti a kerékpáros közlekedést, ez a projekt végre minőségi előrelépést jelent majd ezen a területen
- mondta Ivo Nesrovnal, Pozsony főpolgármestere a leendő rendszerről, amely reményeik szerint a közlekedési problémák enyhítése mellett a károsanyag-kibocsátás csökkenéséhez is hozzájárul majd.
A projekt kivitelezői egyelőre nem közölték, hogy mi lesz a pozsonyi közbringa rendszer megnevezése, azt viszont igen, hogy várhatóan 750 kerékpárral működik majd, és a kölcsönző dokkokból elektromos és hagyományos kerékpárokat is lehet majd bérelni.