A BMW kedden jelentette be, hogy Nagy-Britanniában fogja gyártani az ikonikus Mini elektromos verzióját. Majd pár órával később a világ legnagyobb online kiskereskedelmi cége, az Amazon közölte, megnöveli az új londoni székhelyének méretét – írja a Bloomberg.
A brit kormány valószínűleg igencsak örül a híreknek, mivel az elmúlt időszakban inkább azzal volt tele a sajtó, hogy a bankok és a pénzintézetek hogyan tervezik a menekülést Nagy-Britanniából – főként Frankfurtba.
Ráadásul a BMW annak ellenére is Nagy-Britanniát választotta az elektromos Mini gyártására, hogy ez a döntés a jövőben kellemetlen következményekkel is járhat. Amennyiben ugyanis a brit kormány nem tud hosszú távú kereskedelmi megállapodást kötni az Európai Unióval,
akkor súlyos vámok is terhelhetik a gyártáshoz szükséges importált elemeket.
A német társaság egyébként 2000 óta nagyjából 1,75 milliárd fontot ruházott be a szigetországi működésébe, és amellett, hogy mintegy 18 ezer embert alkalmaz az Egyesült Királyságban, 2,4 milliárd font értékben exportál az országból évente.
A cég közlése szerint a döntés mögött a kiváló brit munkaerő és az innováció mellett az áll, hogy produktív viszony alakult ki az autógyártók és a szigetország kormánya között. Mindazonáltal a terveket ismerő források szerint
a BMW igyekezett bebiztosítani magát arra az esetre is, ha a brexit a vártnál kellemetlenebb hatásokat gyakorolna.
Az általános hét év helyett ugyanis csak 2023-ig (négy évre) kötelezte el magát a cég a brit gyártás mellett, vagyis fenntartják annak a lehetőségét, hogy elköltözzenek, ha beüt a baj.
Mindeközben az amerikai Amazon bejelentette, fokozza a jelenlétét Londonban, hogy így támogassa a Prime Video szolgáltatásának európai bővülését. Ezzel összefüggésben a korábban tervezett méretnél nagyobb helyet fog elfoglalni a vállalat az új londoni irodaházában.
„Nagy-Britannia egy fantasztikus hely, ahol kiváló tehetségeket lehet találni, és örülünk, hogy itt építhetünk ki egy globális kutatás-fejlesztési központot„
– mondta Dong Gurr, az Amazon brit részlegének vezetője.
Az Amazon azonban nem az egyetlen amerikai technológiai vállalat, amely belehúz Londonban. A Snap, a Facebook, valamint a Google is fokozza a londoni jelenlétét, kévéssé törődve a brexittel.
Nagy-Britannia egyébként az Amazon egyik legnagyobb nemzetközi piaca,
ahogy több mint 22 ezer főállású alkalmazottat foglalkoztat az országban. A cég ráadásul az év végére legalább 24 ezer fővel tervez, ami a 2015-ös év végi szám duplája lenne.
A londoni irodahelyek száma egyébként 5,9 százalékkal bővült az első negyedév végén az egy évvel korábbi 3,9 százalékhoz képest. A Deloitte adatai szerint 2009 óta ez volt a legnagyobb ütemű növekedést.