A SAIC, Kína legnagyobb gyártója nem véletlenül vetette ki hálóját 2007-ben a nagymúltú MG márkára. A szisztematikus építkezés egyik fő célja a kezdetektől fogva az, hogy az MG Európában újra megvesse a lábát. Öt év távlatából ez egyértelműen sikeres vállalkozás volt, az öreg kontinensen 1100 MG márkakereskedés nyílt, a számok pedig azt mutatják, a brit-kínai autókra nálunk is mutatkozik igény. A Duna Motors Disztribúció Kft., mint importőr 2022 őszén kezdte meg az MG-k forgalmazását Magyarországon, az idei évben szeptember végéig már 1318 darab autót helyeztek forgalomba Magyarországon a hálózathoz tartozó márkakereskedések. Nézzük, mi történik a márka háza táján!
A SAIC és a Duna Motors Disztribúció Kft. bejelentették, hogy előbbi cégcsoport kivásárolta az importőri tevékenység jogait. 2025. január 1-től
a budapesti központú SAIC Motor CEE régiós központja felel majd az MG-k forgalmazásáért
- a felek célja az, hogy zökkenőmentes átmenetet biztosítsanak a márkakereskedői hálózat, a partnerek, ügyfelek és munkavállalók számára egyaránt. A Duna Autó Cégcsoport a Seres Hungary Disztribúció Kft. révén továbbra is importőri szinten dolgozik a kínai Aito márka magyarországi bevezetésén.
Sorra jönnek ki az MG friss modelljei, novemberben vezették be a piacra az új HS-t és jön a ZS erősen frissített változata is. A gyártó azonban nem elégszik meg ennyivel, már “csőben van” a Marvel R elektromos SUV utóda, illetve S5-ös néven debütál egy kiskategóriás, szintén villamos hajtású, hátsókerékhajtású szabadidő-autó. Ami a távolabbi terveket illeti, egy D-kategóriás, azaz nagyméretű szabadidő-autó piacra dobását is megszellőztették, ez a modell a Kia Sorento és társai ellenfelének ígérkezik.
Sok olyan modell tűnik el a vásárlók radarjáról, amely korábban évtizedeken át meghatározó volt Európában (pl. Ford Fiesta). Erre válaszol a klasszikus kisautók kategóriájában induló, hibrid hajtású MG3-as,
merthogy sok országban még mindig sokan keresik a 4,0 méter hosszúságú, hagyományos kisautókat.
Ezzel párhuzamosan az MG teljesen új kategóriákat is meghódít, hiszen 2025 elején már megkezdik a Cyberster forgalmazását. Utóbbi egy 496 lóerős, akkumulátoros-elektromos roadster, 3,2 másodperces 0-100-as gyorsulási értékkel és 500 km feletti városi hatótávolsággal.
“Nem fogunk olyan autót gyártani, amire nincs valós piaci igény!” Ezt mondta lapunknak a sajtótájékoztatót követő kötetlen beszélgetésen William Wang, a SAIC Motor Europe ügyvezető igazgatója. Nem hisznek abban, hogy csak az akkumulátoros-elektromos autóké a jövő, az átállás pedig, ha meg is történik, sokkal lassabb lesz, mint azt korábban sok márka gondolta. Nem ideológia, hanem a vevői igények és realitások határozzák meg az MG jövőjét. Miközben gőzerővel fejlesztik az elektromos modelljeiket, a benzinmotorokat sem temetik el, ugyanis a hibrid és plug-in hibrid modellek miatt még sokáig velünk lesz a belső égésű technika.
Tavasszal igazolta le a SAIC a világ egyik legnevesebb autóipari designerét, Jozef Kabant. A szlovák tervező szakmai pályafutása egyenesen döbbenetes: az Audi, a Skoda és a VW vezető külső tervezőjeként,
illetve a Bugatti Veyron designereként világhírűvé vált, sőt a BMW is kivetette rá a hálóját
(a Rolls-Royce-nál, majd csoportszinten a BMW-nél irányította a formatervezést). Ilyen múlttal a háta mögött vezeti a SAIC sanghaji, londoni és tokiói stúdióit - a legtöbb időt Kínában tölti, csapatát sok fiatal erősíti. Amikor megkérdeztük tőle, hogy mi a legnagyobb különbség az európai és kínai szemlélet között, ezt mondta: “Kínában az ötlet és a megvalósítás között alig telik el idő, Európában ez sokkal hosszabb folyamat.”
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: