Blake Irving négy éve vezeti a webes domain regisztrálási és felhő alapú szolgáltatásokat nyújtó GoDaddyt, de vezérigazgatóként még mindig sok olyan férfival találkozik, akik a félmeztelen Super Bowl hirdetésekkel társítják a céget. Sok olyan emberrel beszéltem már, még Ázsiában is, aki mosolyogva és kacsintva fejezte ki gratulációját a cég reklámjaiért, én pedig mindig visszakérdeztem, hogy melyik tetszett, azok, amiket most csinálunk, vagy amiket tíz éve? – foglalta össze Irving a CNBC-nek.
Ezek az évtizedes reklámok bár hatékonynak bizonyultak, és feltették a térképre a GoDaddyt, csúnyán kihasználták a női szexualitást – bár a webhely forgalma a 2005-ös vitatott hirdetés után 400 százalékkal emelkedett.
Mióta Irving átvette a vezetést, megduplázta a női dolgozók számát, ami korábban épphogy elérte a cég létszámának negyedét.
A legutóbbi hongkongi RISE konferencián – ami Ázsia legnagyobb technológiai találkozója – Irwing az iparáig diverzitásáról beszélt.
Ez nem a nők problémája, ez a férfiak problémája."
Ez egy olyan dolog, amellyel óriási segítséget tudunk nyújtani, akár csak a tudatos gondolkodás alkalmazásával, hogy kit választunk cégünk alkalmazottjának, és hogy milyen kommunikációt folytatunk." – mondta Irwing a résztvevőknek.
Irving el is indította a cégbeli fordulatot azzal, hogy partnerségre lépett az Anita Borg Intézettel, valamint kiadott egy diverzitásról szóló jelentést, amely kimutatta a férfi és női alkalmazottak közötti fizetésbeli eltéréseket. Emellett felvette a cég első műszaki vezérigazgatóját Elissa Murphyt, valamint megnevezte az első női igazgatótanácsi tagot a volt Apple ügyvezető, Betsy Rafael személyében.
Telle Whitney, az Anita Borg Intézet ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a GoDaddy átláthatósága számos, a vállalat múltbéli viselkedésén felháborodott kritikust győzött meg. A non-profit szervezet jelenleg
több mint hetven technológiai vállalattal – mint például az Alphabettel, a Google-ot tulajdonló cég, vagy a Microsofttal és a Facebookkal – dolgozik a cégek és alkalmazottaik sokszínűségén, oktatással segítve az öntudatlan torzítások és a szexizmus elkerülését.
Ugyan az óriás cégeknél javult a helyzet, viszont a kisebb, induló vállalatoknál még mindig a kollégiumi testvériséghez hasonló kultúra a jellemző. A startupokat mindössze néhány ember indítja, és általában már tudják, hogy ki lesz a következő 10 ember, akit felvesznek, és a leendő száz embert is közvetlenül ismerik, akiket utána vennének fel a céghez – foglalta össze Whitney a CNBC-nek.
Whitney utalt az iparág egyik fontos tanulmányára is.
Az „Elephant in the Valley" jelentés szerint a nők 60 százalékát érte szexuális zaklatás a munkahelyén, míg ebből 60 százalék elégedetlen azokkal a lépésekkel, amit a vállalat a jelentése után tett.
„Ez gyakran nem rosszindulatúság, hanem egyszerű ügyetlenség, ami miatt ezeken a helyeken nehéz dolgozni" – tette hozzá Telle Whitney.
A szexizmus az egyik dolog, amit le kell győzni egy nagy cég kiépítésénél"
– mondta Melissa Guzy a Szilícium-völgy veteránja, aki az Arbor Ventures alapítója és ügyvezető partnere.
Guzy elismerte, hogy a nemi vonatkozású problémák már majdnem három évtizede vannak jelen a férfiak által uralt kulturális ökoszisztémának köszönhetően. Ezt mielőbb meg kellene változtatni.
Guzy szerint a Szilícium-völgy sokat tanulhatna Ázsiától, ahol a nőknek sokkal több lehetőségük van, akár kockázati tőkebefektetőként, akár a technológiai vállalatoknál.
Például a kínai Didi Chuxing – aminek értékét 50 milliárd dollárra becsülik – elnöke Jean Liu, vagy a délkelet ázsiai rivális Grab, aminek társalapítója Hooi Ling Tan, a mobilkészülékeket gyártó tajvani céget, a HTC-t alapító Cher Wang, aki jelenleg a cég elnöke és ügyvezető igazgatója is, valamint Sun Yafang, aki a telekommunikációs nagyvállalat, a Huawei igazgatótanácsának az elnöke. Ugyanakkor a vállalati dolgozók körében sokkal kevesebb nőt alkalmaznak az ázsiai cégek, mint az amerikaiak.
A héten a Dell és az IHS Markit egy kutatás eredményeit tette közzé és ez városokra lebontva felmérte, hogy mennyire vonzza, és támogatja a magas pozíciójú női vállalkozókat egy adott település. Szingapúr volt az egyetlen ázsiai képviselő a Top 10-ben, nyolcadik helyen végezve New York, San Francisco, London és Boston mögött. A második legmagasabb rangú ázsiai város Hong Kong, a 16. helyen.
Eközben a sikeres nőknek is fel kell lépniük annak érdekében, hogy emeljék a nők számát a technológiai iparban. Ezt pedig úgy tudják megtenni, ha mentorálják a következő generációt, vagyis a leendő női vállalkozókat, mérnököket, kockázati tőkebefektetőket.
Úgy vélem, az egyik terület, ahol a nők nem teljesítenek jól, az a mentorálás. A legtöbb sikeres nő nem fordít arra időt, hogy egy másik nőt patronáljon. Ez egy olyan dolog, amin még sokat kell dolgoznunk – tette hozzá Guzy.