A szabályokat elsőre olvasva nem sokat tudni a „támogatás" gyakorlati hátteréről, mikéntjéről, mert a törvénytervezet mindössze egy bekezdésben foglalja össze az új jogintézményre vonatkozó rendelkezéseket.
A tervezet szerint a NAV a kezdő vállalkozásokat, vállalkozókat az adószám megállapítását követő 30 napon belül fogja megkeresni szóban, vagy írásban. Nagy valószínűséggel az adott vállalkozásra irányadó specifikus adózási szabályokat összegyűjtve, azt elektronikus úton megküldve próbálja támogatni ezen adózók adókötelezettségének teljesítését a NAV.
A támogatási időszak hat hónap.
Az adóhatóság a mentorálás keretében információt nyújt a kezdő vállalkozások számára arról is, hogy melyek azok a jelenleg is elérhető szolgáltatások, amelyeket a cég igénybe tud venni adókötelezettségeinek megfelelő teljesítése érdekében.
A kezdő vállalkozások számára fontos segítséget nyújthat, hogy pontosan milyen bejelentési, adatszolgáltatási kötelezettségek terhelik őket, milyen adónemekkel, bevallási és befizetési határidőkkel kell számolniuk a megalakulást követően.
A személyes kapcsolatfelvétel pedig lehetővé teszi, hogy szakértelemmel rendelkező adóhatósági alkalmazottal is egyeztetni tudjanak a kérdéses részletszabályokat illetően, de akár információt kérhetnek az új adóalanyok az aktuális teendőkről is.
A mentorálásban való részvétel önkéntes, nem kötelező jellegű. Vélelmezhetően az első személyes kapcsolatfelvétel során a NAV az érintett adózónak biztosít egy kapcsolattartót, amelyet kérdés, probléma esetén hívni tud. A korábbi tapasztalatok és a NAV kapacitásai alapján az első hat hónapos időszakban telefonos megkeresés a NAV-tól csak akkor fog érkezni, ha az adókötelezettségek teljesítése során valamit elmulasztott a vállalkozás.