A pennsylvaniai bankvezérnek, John Spiernek elege lett abból, hogy úgy néz ki, mint egy unalmas bankár. Ezért az évtizedes csíkos öltöny-jellegtelen nyakkendő alkotta korszak után eldöntötte, átalakítja ruhatárát. Toi Sweeney stylist segítségét kérte. A régi ruhatára kukába került. A cél az volt, hogy az elegáns megjelenést megőrizve, ki tudjon lépni a dohos bankárkülső mögül.
Egy cégvezetőből, akinek mindegy, hogy hogyan néz ki, színes nyakkendős figurává vált. Azon túlmenően, hogy élénkséget vitt az életébe, az új ruhatár magabiztosabbá is tette. Az első benyomás megismételhetetlen, s ez különösen igaz egy munkahelyre, ahol a főnöknek egyszerre kell irányítónak és barátságosnak lennie, ráadásul a többség kifogástalanul akar kinézni.
Az a cél, hogy a személyes brand előbb lépjen be a szobába, mint mi magunk
– mondta Sweeney. A ruhatár megválogatása nem pusztán divatkérdés, legalábbis az elemzések ezt mutatják. A Princeton Egyetem kutatása szerint, ha egy új arcot látunk, az agyunk tizedmásodperc alatt eldönti, hogy az illető vonzó és megbízható-e. Vagyis az első benyomás kulcsfontosságú.
Sweeney szerint a színek, amelyeket viselünk meghatározzák, hogy milyen gyorsan vesznek észre, mit gondolnak rólunk elsőre. Például egy erőteljes szín a magabiztosság és vezetői képesség jele. A kék ezzel szemben sokkal melegebb érzést kelt: ez a bizalom és béketeremtés színe.
A fekete sugallhatja az autoritást és kifinomultságot, de Sweeney szerint ezt más színekkel kell kombinálni. Szükség van valamire, hogy kiemelkedjünk a tömegből, például egy világos zsebkendőre a zakózsebében, vagy a nőknél egy színes kézitáskára. A barnát sem szabad kihagyni, mert a barna színű öltözet megbízhatóságot tükröz.
Kara Kuryllowicz, 57 éves PR-szakember tavaly kért fel egy stylistot, hogy modernizálja a ruhatárát. Azt gondolta, minden amije van, az jó, de jött a stylist, átment a ruhatárán és annak 80 százalékát kidobásra ítélte. Hosszú ideig tartó fekete-fehér időszak után már több színt hordok - mondta. Új külseje még profibbá és magabiztosabbá tette és segített két munka elnyerésében is.
A szkeptikusok megkérdőjelezhetik, hogy egy-egy szín alkalmazása valóban jelent-e változást, ám több tanulmány is azt mutatja, hogy a színek befolyásolják az érzéseinket. Egy egyetemi kísérletnél a pirosba öltözött alanyok sokkal vonzóbbnak és szexuálisan fogékonyabbnak érezték magukat, mint akik kékben voltak. Egy más kísérlet szerint azok a személyek, akik az orvoshoz hasonló fehér ruhában voltak, jobb teszteket írtak azoknál, akik normál ruhában voltak, illetve művészekre jellemző öltözéket vettek fel.
Amit hordasz, az befolyásolja a hangulatodat és építi a magabiztosságod. Ez akkor működik, ha egy kicsit jobban vagy öltözve, mint azok, akik körülvesznek
– mondta Toi Sweeney.
Ha van valaki, aki sokat tud az öltözködésről, az Kim Winser, a brit divatmárka, az Aquascutum and Pringle of Scotland korábbi vezérigazgatója. Ma a Winser London céget viszi, ami egy női luxusmárka olyan klienseknek, akik az irodába, vagy egy tengerentúli meetingre akarnak felöltözni.
Szerinte színeket hordani fontos, de ezt nem írhatja felül, hogy mindig okosnak és eladhatónak kell tűnni. Amióta a cégvezetők többet utaznak mint valaha, úgy kell a legkedvezőbb benyomást tenniük új üzleti partnereikre, hogy közben nem vihetik magukkal a teljes gardobjukat – mondta.
A legfontosabb kitisztítani a cipőt az állásinterjú előtt. Sok interjún az első pillantás a cipőre esik, hogy az koszos vagy tiszta
– mondta.
Amellett hogy a cipő legyen tökéletes állapotban, nincs ökölszabály arra, hogy miként kell kinézni, mit kell felvenni. A kinézetet mindig befolyásolja a cég és a pozíció. Egy kaliforniai startupnak másképp kell öltöznie, mint egy párizsi ügyvédnek. Fontos, hogy tudjuk, kit és mit képviselünk, és ennek megfelelő legyen a megjelenés.