Milliárdosok és digitális vállalkozók finanszírozzák az oktatási projektet azzal a céllal, hogy felkészítsék a következő generációt a megváltozott világra.
A technológia olyan gyorsan változik, hogy a 19 században kitalált oktatási rendszer már nem képes alkalmazkodni a 21 század igényeihez.
A d.tech iskola egyedülálló: a diákok a tech cég irodaparkjában töltik a napjaikat – 2018 januári kezdettel a középiskolások egy konferenciaközpontot osztanak meg az Oracle alkalmazottaival.
Az újonnan átadandó épületet a gyermekek, a tanárok, valamint a cég alkalmazottai közösen tervezték meg, aminek a kreativitás áll a középpontjában.
Nagy előadóterem helyett egy „tervezési garázs" kerül kialakításra, utalva ezzel arra, hogy sok mára már nagyvállalat egy kis garázshelyiségben kezdte.
D.tech egy olyan elméletet követ, amit a Stanford design iskolája tervezett. A módszer elsősorban a problémák megoldására és az empáti növelésére szolgál a felhasználók számára. Ken Montgomery, a d.tech társalapítója elmondta, hogy Stanfordban – ahol ő maga is doktori képzését végezte – az emelt szinten tanuló hallgatók gyakran a fejükben lévő korlátok miatt nem tudnak igazán vad ötletekkel szolgálni, és ennek most véget vetnek.
Ellenben a középiskolások még nem gondolnak a korlátokra, számukra minden lehetséges.
Például egy 14 éves lány vetette fel, hogy a nagymamája nem látja jól a számokat a bankjegyeken, ezért kifejlesztettek egy olyan hordozható eszközt, ami beolvassa a bankjegyeket és mindegyiknél más dallamot játszik le – így lehet, hogy az ötdolláros bankjegyet a Mario Kart zenéje jelzi.