Kína az e-autók egyik legnagyobb piacává vált az elmúlt években. Akár az autó árának felét is kifizették azoknak a gépkocsi-vásárlóknak, akik a hagyományos benzin vagy dízelüzemű autók helyett, elektromos vagy hibrid meghajtású autót vásároltak. A 2016-ban világszerte értékesített 753 ezer elektromos autó 40 százaléka itt talált vevőre. Kína most bejelentette: követve más országok példáját, hamarosan megszünteti a hagyományos hajtással üzemelő járművek forgalmazását.
Kínában már eddig is több tucat elektromos modell futott az utakon.
A Volvo után a Renault, a Ford és a General Motors is elkötelezte magát az e-járművek fejlesztése mellett, úgy, hogy terveiket kifejezetten a kínai piacra gondolva dolgozzák ki, többségük pedig a gyártást is oda telepítené.
Ahogy pedig arról az Origo is beszámolt, több helyi márka – és az azok mögött álló nemzetközi vállalatok – járművei már eddig is népszerűek voltak a vásárlók körében.
Bár az átállás konkrét dátumai még nem ismertek,
a kínai vezetés eltökéltnek látszik abban, hogy végrehajtsa a közúti energiafordulatot.
Az biztos, hogy 2025-re az új járművek értékesítésének ötödét az elektromos és hibrid autók kell hogy kitegyék. Ehhez pedig az kell, hogy az értékesítés volumene már 2020-ra 12 százalékra emelkedjen.
Az ázsiai ország jelenleg is az egyik legnagyobb környezetszennyező állam iparával, így különös jelentősége van annak, hogy a kínai vezetés egyértelműen állást foglalt az átállás mellett, sőt, konkrét forgatókönyv meglétét jelentette be.
Kínában tavaly 28 millió autó készült, ez a globális gyártás harmada, de ennek mindössze 1 százaléka volt elektromos.
Az viszont biztos, hogy nem csak az európai és az egyesült államokbeli márkáknak, hanem az ázsiai vállalatoknak is fontos az átállás. Például a Volvo kínai tulajdonosa azt jelezte: 2025-ig 1 millió darab e-autót szeretnének eladni az országban.