A korábban 50 dolláros havidíjra csak a legelkötelezettebb filmrajongók fizettek elő. De mióta 10 dollár a díj, a millenniumi generáció tagjai – akik korábban csak ritkán jártak filmszínházba – ma már ismét elárasztják a mozikat.
Amikor regisztrálunk a Moviepass rendszerében, akkor a cég egy MasterCard bankkártyát küld postán. Amikor kiválasztjuk a filmet, az időpontot és a helyszínt (a filmszínházak 90 százalékában használható a kártya), a cég ráteszi a jegy árát a kártyára és miután ezt lehúzták a mozi pénztárában, megkapjuk a jegyet.
A pénz ráadásul csak akkor aktiválódik, ha a mozi pénztárához ér a vásárló, és hála a szabadalmaztatott technológiának, kizárólag az adott mozijegyet lehet vele megvenni – más szóval, nem mehetünk el a pénzből étterembe.
Bízz bennem, próbáltam"
– nyilatkozta a BBC-nek Mitch Lowe.
Jelenleg a cég számára totális veszteség, hogy 10 dollárért adja az egy hónapos előfizetést, azonban Mitch Lowe reméli, sikerül megállapodniuk a filmszínházakkal, hogy az egyéb bevételekből is részesedjenek, mint az üdítő, vagy a pattogatott kukorica, hiszen jelentős nézősereget generálnak.
Lowe úgy véli, ha bebizonyítja, hogy ezzel a módszerrel sokkal több embert csábít be a mozikba, akkor a nagy láncok is meg fogják osztani a profitot a céggel.
A Moviepass ugyanakkor nagyon sok pénzt veszít, amiért ilyen olcsó a havi díj,
még akkor is, ha a vidéki moziknál a jegyek átlagosan 5 dollár (kb. 1.300 forint) körül mozognak, hiszen két filmvetítés után már el is tűnik a haszon.
A cég Uberhez hasonló üzleti stratégiája, ami szerint veszteségeik ellenére is mindent megtérítenek, addig, amíg az emberek már nem tudnak élni nélküle. A többit majd később dolgozzák ki.
A Moviepass-nak azonban máris is van egy komoly ellensége: az AMC. Ez az Egyesült Államok legnagyobb mozilánca – 660 filmszínházzal rendelkezik –, és azzal fenyegetőzik, hogy jogi lépéseket tesz a cég ellen.
Ráadásul az AMC kemény lépésre szánta el magát, nem csak a Moviepass kártyát blokkolja – ami gyakorlatilag egy bankkártya –, hanem minden Mastercard kártyát és tranzakciót. Mitch Lowe véleménye szerint az AMC saját előfizetői szolgáltatást akar indítani, amely hasonló lesz a Moviepass-hoz.
A Moviepass úgy tervez, hogy jövőre már két és fél millió előfizetője lesz, szemben a jelenlegi 400 ezerrel. De most van egy kis fennakadás, mert az új kártyák 2-3 hét csúszással érkeznek meg az előfizetőkhöz.
A befektetők nyilvánvalóan boldogok, és látják a lehetőséget a Moviepass-ban, amely hosszú távon sokkal több lesz, mint egy sima mozijegy.
Szeretnénk részt venni az egész ökoszisztéma részeként, és szeretnénk több üzleti tevékenységet folytatni a mozis estéken."
Úgy gondoljuk, hogy a filmnézés egy éjszaka középpontjában áll, azonban ekkor még vásárolunk, vacsorázunk, utazunk – foglalta össze Mitch Lowe.