Az Alibabához tartozó Ant Financial, vagy más néven Alipay a KFC gyorsétterem lánccal együttműködve a kelet-kínai Hangcsou-ban bevezette a „mosollyal fizess" szolgáltatást.
A szolgáltatás lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a kifizetést egyszerűen a mosolyukkal jelezzék, miután megrendelésük az étterem önkiszolgáló részének monitorján megjelenik.
A 3D kamera ezután beolvassa az ügyfelek arcát, hogy ellenőrizze személyazonosságukat. A biztonság növelése érdekében további telefonszám-ellenőrzési lehetőség áll rendelkezésre.
A technológia elérhető az Alipay alkalmazásban regisztrált felhasználók számára, amit az Alibaba alapítója, Jack Ma hozott létre az online fizetés meggyorsításához.
KFC azért lett az újítás első állomása, mivel a Yum China leányvállalata, ami az Alibaba egyik legnagyobb befektetése volt.
A bevezetés összhangban áll a Yum China azon terveivel, hogy bevonzza a fiatalabb generációt az ügyfelei közé.
Joey Wat, Yum kínai elnöke elmondta, hogy
fiatal, technológiai hozzáértésű fogyasztók bevonzására törekszik, akik szívesen fogadnak új ízeket és újításokat"
– mondta a Reuters-nek.