Az Air Berlinre nyolcan pályáztak, ezeket a hitelezők csütörtöki tanácskozásán értékelték. A három kiválasztott pályázóval megpróbálnak hétfőig megegyezésre jutni, és igyekeznek pénzügyi garanciákat is beszerezni tőlük, mert az ügylet tervezett véglegesítéséig, október közepéig várhatóan nem lesz elég a szövetségi kormány 150 millió eurós áthidaló kölcsöne a folyamatos működéshez.
Az Air Berlin
legnagyobb része a Lufthansához kerülhet:
78 gép a személyzettel és a járatok közlekedéséhez szükséges leszállási jogokkal együtt. A részt a társaság diszkont légitársasága, az Eurowings kapja meg. Ezzel nagyjából 7 százalékkal növekedik majd a Lufthansa piaci részesedése, amihez a társaság várakozása szerint meg lehet szerezni a versenyhatóság engedélyét.
Az ír RyanAir is érdeklődött az Air Berlinért, de végül nem tett ajánlatot, mert a
vezérigazgató szerint az ügyletet "előre lejátszották",
a döntéshozók már elhatározták, hogy a társaság a Lufthansához kerül, hogy monopol helyzetbe hozzák saját piacán.
Az Air Berlin repülőgépeket üzemben tartó technikai részlege, vagyis az Air Berlin Technik egyik kiválasztott pályázó profiljába sem illeszkedik, ezért a 850 embert foglalkoztató
leányvállalatot külön értékesítik
október elejéig.
Az Air Berlin a második legnagyobb német légitársaság - az első a Lufthansa -, piaci részesedése 14 százalék, nagyjából nyolcezer embert foglalkoztat. Az 1978-ban alapított cég az idén augusztus 15-én fizetésképtelenséget jelentett, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, hogy nem finanszírozza tovább az évek óta halmozódó veszteséget. A szövetségi kormány az Európai Bizottság jóváhagyásával adott 150 millió eurós áthidaló kölcsönt a cégnek.