A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülte szerint az adatok azt mutatják, hogy
folytatódik a magánvásárlók visszatérése,
arányuk már megközelítette a 40 százalékot.
A kis haszonjármű (vagyis a 3,5 tonna súly alatti járművek) piac augusztusi, 29,1 százalékos visszaesése a tavalyi magas bázissal magyarázható, a közben beszüntetett növekedési hitelprogram hatása jelentős volt - közölte az egyesület közleményében.
A nagy haszonjárműveknél (vagyis a teherautóknál, pótkocsiknál) az év eleji visszaesés megfordult és 9,9 százalékos növekedést mutat az első nyolc havi adat.
Motort kevesen vesznek
annak ellenére, hogy a január-augusztusi időszakban 5,7 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett motorok száma tavalyhoz képest. Az egyesület szerint fontos lenne a robogók azonosítása és a regisztrációs adó kiigazítása, valamint könnyíteni kellene a robogókhoz szükséges B kategóriás jogosítvány megszerzését.
A nehézpótkocsik forgalmazásának piaca 20 százalékkal nőtt tavaly, és a bővülés idén is folytatódott. Mindez az alacsony piaci kamatoknak, illetve a
megnövekedett fuvarmegbízásoknak,
és az új piaci szereplők megjelenésének köszönhető - áll az MGE közleményében.
A Carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsi típusok közül az év első nyolc hónapjában a legtöbbet, 9408-at Suzukiból adtak el, Ford autókból 7128, Opelből 6534, Skodából 6291, Toyotából pedig 5236 kelt el. Az előző év azonos időszakában is a Suzuki állt az élen, a második helyen azonban az Opel volt, míg a harmadik, illetve a negyedik helyet a Ford, illetve a Skoda szerezte meg.