A lakosság negyedének van vésztartaléka az időskorra

ellenséges nyugdíjas
Vágólapra másolva!
Egyhónapos pénzügyi edukációs kampányt indít az Aegon Magyarország az Aegon Pénzügyi Akadémia keretén belül. A kezdeményezés lényege, hogy az érdeklődők a webes felületen keresztül színes és hasznos tartalmakon keresztül bővíthetik pénzügyi ismereteiket.
Vágólapra másolva!

A magyarok körében a hosszú távú pénzügyi tervezés és a nyugdíjas évekre való felkészülés témáiban végzett kutatásokban résztvevők gyakran számoltak be a jövőjükkel kapcsolatos kétségeikről, akár félelmeikről is. A negatív jövőképhez ugyanakkor sűrűn társult passzivitás. Úgy gondolták, hogy pénzügyileg nehéz, sőt válságos jövő és öregkor vár rájuk, de csak ritkán volt konkrét elképzelésük ennek kivédésére. A tétlenség és a halogatások mögött bizonytalanság húzódik meg.

A magyar munkavállalók 27 százaléka vallja magát rendszeres megtakarítónak, ami messze elmarad a világszerte mért 39 százaléktól. Mindenhol a világon fontos, hogy a munkavállalók minél korábban megfelelő megtakarítási szokásokat alakítsanak ki.

Az Aegon Nyugdíj-felkészültségi kutatásából kiderül, hogy mely életesemények hatására kezdenek takarékoskodni az emberek. Ezek az események alapvetően két csoportra oszthatók. Az elsőbe tartoznak a munkáltató általi ösztönzők, amelyek kellő lökést adhatnak a munkavállalóknak, hogy megtegyék az első lépéseket a rendszeres megtakarítás irányába, a másikba pedig azok az életesemények, amelyek katalizátorként szolgálnak az egyén számára.

Öngondoskodás??? Forrás: --

A magyar munkavállalók alig negyedének van vészhelyzeti terve arra az esetre, hogy miből fognak megélni, ha munkaképtelenné válnak.

Azon kevesek közül, akiknek van ugyan vészhelyzeti tervük, sokan olyan forrásokra támaszkodnak, amelyek nem kifejezetten erre a célra valók, például saját megtakarításaikra, az otthonuk eladására, vagy a házastársuk jövedelmére, bár sokan rendelkeznek munkanélküliség esetére szóló biztosítással is.

Ügyfeleink körében végzett kutatásaink is megerősítették, hogy a magyar lakosság jelentős részének komoly hiányosságai akadnak az alapvető pénzügyi ismeretek terén. Ezért tavaly útjára indítottuk az Aegon Pénzügyi Akadémiát, amellyel a pénzügyi tudatosság, az öngondoskodási hajlandóság növelését tűztük ki célul. Ennek részeként indítottuk el mostani kampányunkat, ahol a lakosság alapvető pénzügyi ismereteit szeretnénk bővíteni online, és viszonylag kötetlen formában – nyilatkozta a kezdeményezés kapcsán Zatykó Péter, az Aegon Magyarország elnök-vezérigazgatója.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!