Két új taggal bővítette a FANG (Facebook, Amazon, Netflix, Alphabet – korábban Google) részvények csoportját a Bank of America Merrill Lynch. A bevételek és a részvényárfolyamok tartós növekedése ugyanis beemelte a klubba a Broadcom (AVGO) és az Adobe (ADBE) papírjait. Ezzel – a tőzsdei címkék betűjelei alapján – a Bank of America már FAAANG csoportról beszél.
A beemelés mögött az igen jelentős növekedési potenciál áll, miközben a Broadcom és az Adobe a realizált teljesítményével is megdolgozott azért, hogy bekerüljön a legnagyobbak közé. A Bank of America stratégája, Savita Subramanian olyan papírokat keresett az eredeti FANG lista alapján, melyek mögött a vállalatok legalább 20 százalékos bevétel-növekedést, legalább 15 százalékosra várt hosszú távú növekedési rátát, valamint 65 milliárd dollár fölötti piaci kapitalizációt tudnak teljesíteni – írja a CNBC.
Az eredeti FANG részvények egyaránt 20 százalék fölötti erősödést mutattak január óta.
A csoportot a Facebook vezeti mintegy 48 százalékos izmosodással. Ezzel együtt a szoftverfejlesztésben utazó Adobe 36, a félvezetőket gyártó Broadcom pedig 44 százalékot emelkedett ebben az évben.
A stratéga ezzel együtt jelezte,
a FAAANG részvényekkel szembeni shortolási kedv új rekord mélység közelében, 0,9 százalékon áll.
Ez azért is jelentős, mert ha ez az arány magas, akkor a befektetők arra számítanak, hogy a papírok esni fognak.
Külön érdekesség, hogy a stratéga szerint idén egy régi trend is megtört a technológiai szektorban. Az elmúlt években ugyanis az volt a jellemző, hogy ha valaki a leginkább alulértékelt technológiai papírokat vásárolta, és eladta a leginkább túlértékelteket, akkor azzal többlethozamot tudott elérni a piaci benchmark teljesítményéhez képest. Az idei év teljesítményei azonban ellenálltak ennek a trendnek – mondta Subramanian.