A megkérdezettek 61 százaléka legjobban a pénzjutalomnak örülne az év végén a munkahelyén. A második leginkább vágyott ajándék a munkáltatótól - igencsak lemaradva - 17 százalékkal a wellnessutalványnak. A dobogó harmadik fokára a megszokott ünnepi ajándékok, így a virág, az édesség és a könyv kerültek 12 százalékkal.
A wellnessutalványok népszerűsége folyamatosan növekszik az utóbbi években Müller-Pápai Zsuzsanna, a NaturMed Hotel Carbona vezérigazgatója szerint. A munkáltatók ugyanis egyre inkább adnak élményt tartalmazó ajándékot a hagyományos kedvességek helyett, hiszen a munkatársak, üzleti partnerek értékelik ezt a figyelmességet, és munkahelyi motivációjukra is kedvezően hat egy pihentető hétvége.
A vágyott év végi céges ajándékok népszerűségi sorrendjében negyedik helyen 6 százalékkal a kultúra vagy sport utalványok, míg az ötödik helyen 3 százalékkal a hétköznapi irodai ajándékok (pl. logózott bögre, toll) állnak.
A vágyakhoz képest a valóságban mások a munkáltatók, céges partnerek legjellemzőbb év végi ajándékai. Annyira, hogy a válaszadók több mint 60 százaléka még sosem kapott ilyenkor ajándékot. A fővárosban a legjellemzőbb a céges ajándékozás, a leggyakoribb meglepetés pedig a klasszikus ajándékok valamelyike: az édesség, az ital, a könyv és a virág - a megkérdezettek 36 százaléka kapott már ilyeneket karácsonyra.
A megszokott ajándékok után pénzjutalmat adnak a legtöbbször (32%), vagy 19 százalékban olyan hétköznapi irodai ajándékot, mint például a határidőnapló vagy a logózott bögre.