Az emberek többsége ritkán tervez nyaralást Szaúd-Arábiában. Azonban az arab állam szeretne ezen változtatni.
Az ország olajnagyhatalom, a világ második legnagyobb olajkitermelője Oroszország mögött. A királyság egyre kevésbé szeretne függni az olajtól,
így több közel-keleti államhoz hasonlóan fejleszteni kezdte a turizmust.
Ez a szektor eddig a szigorú vallási előírások miatt eléggé egyoldalú volt, hiszen a turisták gyakorlatilag a Mekkába és Medinába zarándokló muszlimokból álltak.
Azonban Szalmán herceg víziója egy modern Szaúd-Arábia, amely kiaknázza a helyi természeti csodákat, például a Vörös-tengert.
Emiatt az ország meghirdette a Vision 30 nevű programot, amelynek keretén belül többek közt 500 milliárd amerikai dollárból egy gigavárost is épít az ország.
November 22-én a Szaudi bin Szalmán bejelentette, hogy
2018-tól várhatóan bevezetik a turistavízumot.
Külföldiek eddig csak üzleti vagy vallási céllal léphettek be az országba.
A Vision 30 jelentése, hogy évente 30 millió turistát várnak az országba 2030-tól,
ez a szám 2016-ban mindössze 18 millió ember volt.
Rijád célja a turistavízum bevezetésével, hogy a látogatók továbbadják Szaúd-Arábia jó hírét, és egyre nagyobb turistaforgalmat generáljanak.
Bár a vallási előírások lazultak az utóbbi időben, azonban azok még így is túl szigorúak lehetnek a nem muszlim turistáknak.
De Szaúd-Arábia nem is elsősorban ezt a nyugati utazó réteget célozza meg, hiszen az arab világ turistáiban is óriási potenciál van. A MasterCard felméréséből kiderül,
hogy 2020-ra 156 millió közel-keleti látogatóval számolnak, akik összesen 220 milliárd dollárt költhetnek el.
2016-ban 121 millió fő volt a közel-keleti turisták száma. Szaúd-Arábia számára jó példa lehet Dubaj, ahová évente csak szaúdi turistából 1,2 millió látogat el.