A kedvező feltételek miatt egyre több gyártó gondolkodik komolyabb vietnami beruházáson. Lökést adhat az is, hogy a hanoi kormány szeretné eladni a vietnami Sabeco többségi tulajdonjogát.
A Sabeco jelenleg a legnagyobb játékos a piacon, értéke meghaladja a 9 milliárd dollárt.
A riválisuk a Habeco is követheti a példát, de a Reuters szerint még várnia kellene a vezető sörgyáraknak mielőtt beszállnak a vietnami piacra.
A Heinekené már a Sabeco 5 százaléka, és a Carlsbergnek 17 százalékos részesedése van a Habecoban.
Mindkét cég számára nehéz megtartania vezető szerepét, még úgy is, hogy a Heineken számára Vietnam a második legtöbb bevételt hozó piac. Ez viszont főleg a Tiger sör eladásainak köszönhető, amely nagyon népszerűnek számít a régióban.
A két vállalat eddig még nem mert komolyabb pénzzel beszállni a piacra, és ennek a késlekedésnek most az az ára, hogy még többet kellene költeniük ahhoz, hogy legyőzzék a rivális márkákat, mivel a Sabeco részvényeinek az ára a háromszorosára nőtt tavaly december óta.