Az Apple bejelentette, hogy 400 millió dollárért felvásárolták az egyik legismertebb zenefelismerő alkalmazást, a Shazamot. A Shazam felhasználói bázisa óriási, egyes források szerint az alkalmazást
egymilliárdszor töltötték le és 120 millió aktív felhasználója van.
A használói 20 millió zenére keresnek rá a Shazam segítségével naponta, a cég hivatalos honlapja alapján. A felhasználók pedig hűségesek, ami az Apple számára még több vásárlót jelenthet, főleg a saját zenei platformjukon.
Az Apple Music olyan zenei oldal, ahol előfizetés ellenében szabadon hallgathatók az oldalon elérhető zenék. Működését leginkább a Spotifyhoz lehetne hasonlítani.
A Shazamot 1999-ben alapították, és akkoriban egyedüliként tarolt a piacon, bevételeinek nagy részét reklámokból szerzi a vállalat. Az alkalmazás reklámokat dob fel a felhasználónak, míg a szoftver a felismerni kívánt zeneszámon dolgozik.
Az alkalmazáson belül láthatóak még kisebb reklámok is az oldalon, ahol a felismert dalok megjelennek.
Mindemellett a vállalatnak abból is származik plusz bevétele, hogy a számok felismerése után különböző zene-streamelő platformokra irányít át, ahol a teljes szerzemény meghallgatható, vagy megvehető. Ilyen többek között az Apple Music és a Spotify.
Az Apple az utóbbi időben nagyon igyekszik bizonyítani, hogy több mint egy mobilgyártó, ezért egyre több hasonló befektetéssel próbálja bővíteni kínálatát. A kaliforniai vállalat így elsősorban olyan cégekbe és szoftverkészítőkbe fektet, amelyek már bizonyítottak a piacon és lehetőleg komoly felhasználói bázissal rendelkeznek.
A felhasználók adatai külön fontosak, hiszen az adat a digitális világ olaja.
A Shazam tudja, hogy az emberek mikor, hol és mit hallgatnak és ez azért fontos az Apple-nek, mert így tudja felvenni a versenyt az olyan nagy zenei stream-szolgáltatókkal, mint a Spotify.
A Shazam kezdetben egyeduralkodó volt a maga piaci szegmensében, de azóta több versenytársat kapott. A SoundHound, valamint a Tencent által vezényelt QQ Music mind rendelkeznek zenefelismerő funkciókkal, sőt a QQ Music gyakorlatilag a teljes kínai piacot uralja.
Éppen ezért a Shazamnál is dolgoznak az újításokon. Az egyik ilyen funkció például az, amelyik már nem csak a zenéket, hanem a különböző filmek plakátjait is felismeri, majd amikor közölte az eredményt, a filmmel kapcsolatos, addig nem látott tartalmakat kínál a felhasználónak.