Azt tanácsolják, érdemes előre tájékozódni a vállalt szállítási határidőről és a fogyasztói tapasztalatokról. Ezek az információk az általános szerződési feltételekben, vagy külön menüpontban találhatók meg általában.
Az alternatív fogyasztóvédelmi fórum szerint célszerű elolvasni az interneten közzétett bejegyzéseket is az adott vállalkozásról, és mérlegelni azt, hogy a legnagyobb védelemben akkor részesülnek a fogyasztók, ha Magyarországról, vagy valamelyik más EU-s tagállamból rendelnek.
A kínai vagy amerikai online kereskedőktől vásárlók nem rendelkeznek ilyen védelemmel.
Előfordulhat, hogy már az online megrendelés után, de még az átvétel előtt gondolják meg magukat a fogyasztók, ilyenkor - Európai Unión belüli vásárlás esetén - azt lemondhatják azt. Ha EU-ból interneten vásárolt ajándék időben megérkezik, de az nem tetszik a megajándékozottnak, akkor az átvételtől számított 14 napig vissza lehet küldeni saját költségen, ha viszont ez az idő letelt, akkor a kereskedő az egyébként hibátlan terméket nem köteles kicserélni, sem levásárlást biztosítani, sem a pénzt visszaadni - tájékoztatott a Budapesti Békéltető Testület.