A japán Yamaha a világ egyik legismertebb motorgyártója. A márka termékeinek egyik legnagyobb felvásárlója épp India, ahol a cég már rengeteg motorkerékpárt és robogót értékesített. A vállalat most rögtön két ajánlatot is tett az e-fordulat hatalmas feladatát bevállaló India számára.
A Yamaha már régóta saját kutatási és fejlesztési részleggel van jelen Indiában. Az egység vezetője, Yasuo Ishihara most azt mondta, a vállalat kész arra, hogy akár más országokból is Indiába telepítse át gyártókapacitásait, amennyiben ott fogadókészség van termékeikre.
A vállalat ugyanakkor nem csak e-motorokat szeretne gyártani és értékesíteni az országban. A cég közleménye szerint, még ennél is jobban szeretnének – akár más vállalattal együttműködve is – befektetni Indiában,
elsősorban az e-járművekbe készülő akkumulátorok és a meghajtáshoz kapcsolódó elemek gyártásába.
A japán vállalatnál abban bíznak, hogy így két módon is kivehetik részüket a már 2030-ig óriási üzlettel kecsegtető indiai e-jármű átállásból. Egy ottani kormányzati háttérintézmény elemzése szerint,
a 2030-ig megvalósuló teljes átállás csak az akkumulátorok belső, indiai piacát, 300 milliárd dollár körüli értékre duzzasztaná.
A Yamaha egyrészt ebből akar magának kiszakítani egy részt, másrészt abban bíznak, saját gyártású e-motorjaik és e-robogójaik ugyanolyan népszerűek lehetnek Indiában, mint a hagyományos meghajtású kétkerekűk.
Úgy tűnik, egyre több gyártó vállalja magára a feladatot, hogy beszállítóként kivegye részét az indiai törekvések megvalósításából. Az ország jelenleg piacvezető szállítója, a Maruti Suzuki anyavállalata, a Suzuki a Toyotával lépett együttműködésre, és két éven belül szeretnék beindítani az indiai piacra szánt e-autók gyártását.
A Tata Motors pedig a helyi, szintén jelentős piaci szereplőnek számító Mahindrával lépett együttműködésre.
A jelentkezők közül nem maradt ki a Tesla sem, ám Elon Musk vállalata egyelőre gyártási nehézségekkel küzd, és nem, vagy csak jelentős késéssel tudja kiszolgálni megrendelőit. India esetében – ahogy erre többen felhívják a figyelmet – a Tesla helyzetét tovább nehezítheti, hogy e-járműveinek árát úgy kell meghatároznia, hogy az a szerényebb jövedelmű indiai vásárlók számára is megfizethető legyen.