Végleges: Franciaország leállítja olaj- és földgáz-kitermelését
![Cityscape of Paris Building Exterior Mid-Air City Life Capital Champ-de-Mars Grass Skyscraper French Culture Famous Place Architecture Urban Scene Panoramic Aerial View La Defense Eiffel Tower Montparnasse Quartier du Trocadero Paris - France France Europ](https://cdn.origo.hu/2023/12/J400-JFhJXwOB3Lm1uHdHdKmtQ-efKje1ymQTGlqdu8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzRhMTMwM2U2NTM5ODQ0OWRiMjc0YzE0ZDY1ZmExMWMy.webp)
Mind kontinentális, mind tengerentúli területein leállítja a fosszilis hordozók kitermelését Franciaország 2040 után. A most elfogadott törvény értelmében, nem adnak ki új kitermelési engedélyt, a lejárókat pedig nem hosszabbítják meg.
Ellenszavazatokkal ugyan, de elfogadta a francia parlament azt a törvényjavaslatot, ami szerint az ország bő két évtized múlva, végleg elköszön a fosszilis energiahordozóktól. Franciaország szénhidrogén-kitermelése globális viszonylatban ugyan nem jelentős.
A lépés inkább annak eszköze lehet, hogy a franciák ismét a megújuló energiaforrásokra hívják fel a figyelmét, és sürgessék a világ energiafordulatának megvalósítását.
Az ország 2040 után végleg elzárja olaj- és földgázkútjait. Franciaország évente 800 és 900 ezer tonna olajnak megfelelő szénhidrogént hoz felszínre, ami elenyésző mennyiség az olajnagyhatalomnak számító Szaúd-Arábia termeléséhez képest, szükségletének 99 százalékát pedig importból fedezi.
A most meghozott törvény azonban ettől függetlenül mind a kontinentális, mind a tengeren túli területekre hatályos.
Elfogadása illeszkedik a francia energiafordulat eddigi lépéseihez.
Ahogy az Origo is megírta, Franciaország az első országok közé tartozik, mely tiltó rendelkezését hozott a hagyományos üzemű autókkal kapcsolatban. Ennek céldátuma szintén 2040, vagyis ezt követően benzin- és dízelmeghajtású autók nem közlekedhetnek majd az utakon.