Ugyanakkor nem az ismert és tradicionális óramárkák, mint a Cartier vagy a Montblanc – mindkettő a Richemont-csoport tagjai – az, amely növeli a klasszikus karórák eladását.
A márkanevek már nem úgy értékesítik az órákat, mint korábban. Az emberek vágynak az új egyéniségre és termékvezetésre"
– nyilatkozta Leon Adams, a Cellini Jewelers tulajdonosa, New York egyik legfelkapottabb luxusóra kereskedője a Bloombergnek.
Az egyik ilyen szokatlan újítás, ami komoly reakciót váltott ki, az az egymutatós óra, amelyből már számos változat kapható. Bizonyos esetekben a perc és az óra kijelzései elválnak egymástól, és a perceket egy kisebb ablak mutatja az óra lapján.
Ezek az időmérők egyedülálló esztétikai élményt nyújtanak, ami nemcsak szemet gyönyörködtető, hanem funkcionális is.
A német MeisterSinger viszonylag elérhető áron értékesíti színes óráit, az egyik legutóbbi termékük a Salthora Meta X búváróra, 3.200 dollárért (800 ezer forint), a cég jellegzetes nagy perckijelzőjével és egy buboréknyílással, ami az „ugró órákat" mutatja.
A bulgari ékszerház a folyamatos megújulásáról híres, nincs ez másként az óráival sem. A sportos Bulgari Octo Maserati GranSport 12.800 dollárba kerül (3,2 millió forint) és szintén mutatja az ugró órákat, emellett retrográd módon a perceket is jelzi, ami 60 percenként visszaáll nullára.
A Reservoir Svájc egyik új márkája, amely tavaly szintén piacra dobta egymutatós óráját, a GT-Tourt, amely egy versenyautó kilométer számlálójához hasonlít és 3.670 dollárért (900 ezer forint) adják.
Az egymutatós órák újító megjelenése és remek kivitelezése mellett a tulajdonosának szánnia kell időt arra is, hogy hozzászokjon az időmérés új formájához.