A magyar sörfogyasztásról közölt adatokat a Világgazdaság.
Ebből az derül ki, hogy 2017-ben minimálisan, de bővül a magyar sörfogyasztás. Mennyiségben 1 százalékos, még értékben 4 százalékos volt a növekedés.
A sör hazai kiskereskedelmi forgalma közel 140 milliárd forint volt.
Hogy idén mekkora növekedés várható, természetesen a legfontosabb tényező a fogyasztásban a hőmérséklet, de a labdarúgó-világbajnokság is felpörgetheti a fogyasztást.
A lap által megkérdezett áruházak
5-7 százalékos emelkedést várnak 2018-ban,
a legpörgősebb időszak a nyári, itt realizálódik az éves forgalom 35-40 százaléka.
A Nielsen piackutató szerint a legkedveltebb továbbra is a hagyományos sörök,
ezek adták az értékesítés 90 százalékát.
A maradék tíz százalékon az ízesített sörök (7 százalék) és a félbarna, búza- és kukoricasörök osztoztak.
A magyar sörök aránya 50 százalék felett van.
A Tesco elárulta azt is, hogy négyből öt sört dobozos formában vesznek meg, az üveges sörök aránya 13 százalék, míg 7 százalékos a műanyag palackos kiszerelés részaránya.
A hipermarketek szerint egyre népszerűbbek a prémium márkás, a cseh és a kézműves sörök, de az alkoholmentes radlerek forgalma is szépen nőtt.