A vállalások fókuszában a Happy Meal menü áll, amelyet a vállalat 2022-ig mind a 120 országot jelentő piacán több szempont szerint is továbbfejleszt. Az öt pontban megfogalmazott vállalások terén, így a kiegyensúlyozott menüválaszték, az egyszerűsített termékösszetétel, az átlátható tápérték-információk és a felelős reklámozás megvalósításában, valamint egyes termékcsoportok, így például a zöldségfogyasztás népszerűsítésében a magyarországi étteremlánc élen jár.
A hazai hálózat az elmúlt években folyamatosan fejlesztette Happy Meal kínálatát és a felelős marketing gyakorlatait, ezért számos pontban már jelenleg is teljesíti a globális vállalásokat. A Magyarországon kapható Happy Meal menük nem tartalmaznak mesterséges aromákat és színezőanyagokat.
A sült krumpliban, a zsemlékben, a marha- és sertéshús pogácsákban, a McNuggetsben és más csirkés és halas termékekben nincs tartósítószer.
Azok a termékek, például a szószok, ahol ez élelmiszerbiztonsági szempontból elengedhetetlen, csak a technológiailag szükséges minimum mennyiségben tartalmaznak adalékanyagot vagy tartósítószert.
Egyetlen termékben sincs nátrium-glutamát ízfokozó.
A részletes tápérték-információk a hazai éttermekben a papír tálcabetéteken és a vállalat honlapján is elérhetőek, így a vendégek a napi szükségleteiknek és ízlésüknek megfelelő, tájékozott döntést hozhatnak maguk és gyermekeik számára.
Az EU Pledge aláírójaként (az EU Pledge több európai élelmiszeripari nagyvállalat gyermekeknek szóló élelmiszerreklámok önkéntes korlátozásáról szóló vállalása), a McDonald's felelős vállalatként évekkel ezelőtt önként korlátozta reklámtevékenységét. Ennek értelmében jelenleg is
csak az EU Pledge-ben meghatározott tápérték-kritériumoknak megfelelő menüvariációkat jelenít meg, illetve reklámoz.
12 év alatti gyermekeknek az éttermeken kívül egyáltalán nem hirdeti termékeit.
A hazai Happy Meal menükben választható ásványvíz, gyümölcslé és répakarika is. A tévéreklámokban elhelyezett üzenetek a gyümölcs- és zöldségfogyasztás fontosságára hívják fel a figyelmet.
A 2001-ben útjára indult kezdeményezés eredményeként a vállalat és franchise-partnerei világszerte eddig több mint 370 millió könyvet adtak a gyerekek kezébe a menük részeként. A program folyamatosan bővül,
így 2019-re a gyerekek már több, mint 100 országban, egész évben választhatnak majd könyvet a Happy Mealben.
Magyarországon 2012-ben indult el az olvasás-népszerűsítő program. Ennek részeként évente több alkalommal ismeretterjesztő gyermekkönyveket csomagoltak a Happy Meal menükhöz. 2014-ben megjelent a kifejezetten a hazai vendégek számára megalkotott Dóri és Marci nyomoz című kötet, 2016-ban pedig interaktív olvasást népszerűsítő foglalkozások keretében fiatal színészek Csukás István meséiből olvastak fel országszerte több McDonald's étteremben.
A McDonald's a Ronald McDonald House Charitiesen keresztül több mint negyven éve segíti a családokat abban, hogy a szülők akkor is a gyermekeik közelében lehessenek, amikor a kicsik hosszú kórházi kezelést igénylő betegséggel küzdenek.
Világszerte 64 országban 364 Ronald McDonald Ház, 227 Ronald McDonald családi szoba és 49 Ronald McDonald mobil gyermekorvosi rendelő áll a rászorulók rendelkezésére.
Így csak az elmúlt évben több mint öt és fél millió gyermeknek és családjának tudott az alapítvány segítséget nyújtani.
Magyarországon eddig több mint 9000 család részesült ebből a segítségből az 1994-ben létrejött Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány által Budapesten és Miskolcon működtetett Ronald Házakban, valamint a pécsi Ronald Szobákban.
Az alapítvánnyal együttműködő kórházak, klinikák ajánlására a családok ingyenesen vehetik igénybe az apartmanokat.
A program finanszírozásában jelentős szerepet vállalnak a McDonald's és franchise-partnerei által üzemeltetett éttermek, amelyek 2017-től minden eladott Happy Meal után 5 forinttal, az adománygyűjtő hét során pedig minden eladott sült burgonya után 40 forinttal támogatják az alapítvány működését.