Kevin Glynn és David Nolan a londoni Goldman Sachsnál töltött gyakorlati idejük alatt találkoztak, és itt döntötték el, hogy saját vállalkozásba kezdenek, amihez az ötletet a hóban talált, beteg kutyus adta.
A Ruby névre hallgató Staffordshire terrier emésztési zavarokkal küzdött, amit a túlságosan feldolgozott állateledelek okoztak. És innen jött az ötlet, hogy házilag készített állateledeleket főzzenek, illetve szállítsanak ki a megrendelőknek, az ételszállítók mintájára.
Elsőnek csak a barátaik házi kedvenceinek készítettek ételeket, amikről visszajelzést kértek.
Egy olyan furcsa helyzetben voltunk, hogy péntek estig dolgoztunk, aznap megfőztük az állatok ételét, szombaton csomagoltuk, majd vasárnap leszállítottuk"
– nyilatkozta Nolan a Business Insidernek.
Egyre több érdeklődő jelentkezett a páros által kínált szolgáltatásra, ők végül 2016 februárjában kiléptek a Goldman Sachstól, és áprilisban már el is indították saját weboldalukat.
A Butternut Box weboldala összetett algoritmust használ, hogy „megfeleljen az állatok egyéni igényeinek”,
ehhez pedig a gazdiktól kérnek be adatokat, mint például a súly, életkor, fajta, aktivitási szint, allergiák, valamint betegségek, emellett kiszámolja, hogy a kutyának mennyi kalóriára van szüksége, milyen ételek az ajánlottak, amiket megrendelés után egyesével csomagolnak be, majd szállítanak ki.
„A kutyák fele túlsúlyos az Egyesült Királyságban, ahhoz, hogy ez a probléma javuljon, fontos, hogy az állat a megfelelő mennyiségű és összetételű ételt fogyassza” – tette hozzá Glynn.
Az ételek hatvan százaléka friss húsból – például csirkéből, bárányból és pulykából – készül, és lencsét vagy gyógynövényeket tartalmazó zöldségkeverékkel egészül ki. 2017-ben a páros több mint 250 ezer kutyaeledelt főzött.
Tavaly októberben a cég egymillió fontnyi befektetést kapott a Passion Capitaltól. A
Butternut Boxnál jelenleg 12 ember dolgozik az élelmiszerek elkészítésén
a 325 négyzetméternyi gyárban Actonban, míg 24-en – a Stanley nevű kutyával együtt már 25-en – dolgoznak a cég White City-ben lévő főhadiszállásán.
Februárban pedig sikeresen lezártak egy ötmillió fontról szóló befektetési kört, amivel a páros szeretné továbbfejleszteni a céget: új termékeket kitalálni, és növelni az alkalmazottak számát.