A partnerség során gyártott Minik a kínai autópiacra készülnek, valamint nem érinti a BMW tavaly bejelentett tervét, hogy 2019-ben, Oxfordban készül el az első elektromos Mini, amihez az elektromos motort Németországban gyártják.
A pekingi kormány korábban bejelentette, célja, hogy 2025-re az eladott autók legalább húsz százaléka elektromos vagy hibrid meghajtású jármű legyen.
Ezzel arra ösztönözve az autógyárakat, hogy növeljék a Kínába irányuló befektetéseiket. Az országban nagysága lévén, rendkívül magas a potenciális vásárlók száma.
A BMW és a Great Wall Motors jelenleg a gyártósor pontos helyét és a befektetés mértékét tervezi.
A Kínában gyártott modellek valamelyest különbözni fognak az oxfordi modelltől.
A BMW-nek már van egy partneri megállapodása a kínai Brilliance Auto autógyárral a márka autóinak gyártásáról az országban, valamint két saját gyártóüzeme, és egy motorgyára, ahol akkumulátorokat is készítenek.
A német multinacionális céget 101 éve alapították, jelenleg több mint 120 ezer alkalmazottat foglalkoztat, a mostani bővítéssel az elektromos autók egyre növekvő piacára kíván betörni.